Podporovat imunitu je v těchto dnech důležité. Zařaďte také potraviny vhodné na posílení plic

Chraňte si v těchto dnech zdraví plic více než kdy jindy
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
03. dubna 2020 10:13 / Depositphotos
  609   6
Podporovat imunitu je v těchto dne hodně důležité. Existují určité druhy potravin a vitaminů, které dokáží také posílit odolnost plic. Víte, které to jsou?

Bez plic nelze žít. A právě tento důležitý orgán napadá koronavirus způsobující onemocnění COVID-19. Proto je velmi nebezpečný nejenom pro lidi s dýchacími problémy nebo se slabou imunitou. Zdraví plic byste tak měli v těchto dnech opravdu chránit více než kdy jindy. A k tomu vám mohou pomoci i některé potraviny. 

Vsaďte na sílu olejů

Existuje celá řada olejů, které mají vědecky prokázané antivirotické účinky. K nim patří napřiklad olej lněný, pupalkový nebo brutnákový.

Zobejte ořechy 

Vybírejte si také potraviny s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin. Ty můžete získat z ryb, které žijí ve studených vodách. Jde zejména o ryby jako losos, sleď, sardinka, makrela, mořský pstruh nebo tuňák. Vzhledem k vědecky prokázanému vysokému výskytu zdraví nebezpečných mikročástic plastu v útrobách mořských ryb jsou lepším zdrojem semínka nebo ořechy, a to například vlašské, burské nebo makadamové ořechy a chia nebo slunečnicová semínka. Dejte si hrst vlašáků denně, tím vaše tělo získá optimální množství omega-3 mastných kyselin, které tělo chrání před záněty a dechovými obtížemi.

Jedno jablko denně

Jablka jsou skvělým zdrojem vitaminů C, E a beta-karotenu, navíc nelze opomenout vysoký obsah antioxidantů. To vše také napomáhá uchovávat vitalitu a zdraví plic. Dejte si denně jedno jablko. Vaše tělo vám za to poděkuje.

Proč brokolice

Možná, že zarytí odpůrci brokolice nyní změní svůj názor. Tato zelenina totiž obsahuje opravdu vysoký podíl vitaminu C, karotenoidy a fytochemikálie, které čistí plíce od škodlivých prvků. 

Pěkně pikantně 

Milujete pálivé? Pak si ho i v těchto týdnech opravdu hojně dopřávejte. Kapsaicin obsažený v chilli papričkách dokáže ochránit sliznice horních a dolních cest dýchacích před vysycháním. Právě suché prostředí vytváří živnou půdu pro bakterie a viry, jež potom mohou snáze proniknout do plic. Takže si každé své jídlo nebojte pěkně okořenit.

Žvýkejte zázvor

O zázvoru už toho bylo řečeno skutečně hodně. Především je však důležité vědět, že zázvor obsahuje vitaminy A, B, C, E a tělu prospěšné minerály. Posiluje imunitní systém, působí antibakteriálně a proti respiračním nemocem. Udělejte si denně čaj z čerstvého zázvoru nebo, pokud si troufnete, můžete žvýkat malý kousek jen tak. 

Nezapomenutelný česnek

Česnek neboli Allium sativum lze považovat za jeden z největších darů přírodní medicíny. Má silné antibakteriální, protiplísňové a antivirotické účinky a je považován za velmi účinný imunitní stimulant. Ne nadarmo se z něj vyrábí různé tinktury. Jednu si můžete vyrobit také doma. Recept jsme psali zde. Nebojte se tedy česneku, ale vybírejte opravdu jenom ten kvalitní, ideálně český.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zapomenutý kus země na břehu Atlantiku. Podzim je ideální doba na jeho objevování

Dům a zahrada

Správná péče o bavlněnou roušku je stejně důležitá jako její nošení

Bydlení

Práce z domova vede ke špatným návykům. Jak správně sedět u práce na počítači a nezničit si záda

Zavřít reklamu