Probiotika nejen pro zdraví. Prozradíme, která jsou dobrá pro krásu vaší pleti a vlasů

Probiotika přejí kráse
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Krása 
25. října 2020 11:42 / Depositphotos
  1   0
Jezte více těchto probiotik, říkají odborníci, a uvidíte, jak se bude zlepšovat stav vaší pleti, vlasů a v neposlední řadě i těla.

Probiotika toho pozitivně ovlivňují na našem těle hodně. Od pokožky a vlasů až po naše střeva, která jsou klíčová. "Když střevo nefunguje optimálně, pokožka je často prvním místem, kde se tyto účinky projeví,“ vysvětluje Kimberly Snyder, odbornice na výživu celebrit. A když k tomu dojde, absorbujeme méně živin, což má za následek špatný stav pleti a vlasů, a také spoustu dalších problémů.

Naštěstí vše lze napravit stravou bohatou na probiotika. "Probiotika mají prokázanou schopnost regulovat hormony a metabolismus, posilovat imunitní systém a podporovat detoxikaci. A to vše přispívá k celkovému zdraví a optimálnějšímu fungování v celém těle. Výsledkem jsou zdravější buňky, včetně vašich vlasů a pokožky,“ dodává Snyder.

Pokud tedy stojíte o krásnou pleť a vlasy, je nejlepší do svého jídelníčku zařadit ty správné potraviny. Ale které to jsou?

Miso

Miso je japonská pasta, která se používá jako příchuť a je vyrobená z fermentovaných sójových bobů. Je to nejen dobrý zdroj probiotik, ale také dodává pokrmům úžasnou umami nebo slanou chuť.

Jogurt

Vyberte si jogurty, které jsou fermentované, protože obsahují živé mikroorganismy nebo bakterie, které lze klasifikovat jako probiotické. Úplně ideální je takový fermentovaný jogurt, který neobsahuje přidaný cukr.

Cottage sýr

Tento druh sýra je prakticky takovou proteinovou elektrárnou. Jedinou nevýhodou je, že často obsahuje velmi vysoké množství soli, takže pro ty, kdo potřebují solit méně, je dobré sledovat obsah sodíku nebo si konzumaci sýra rozdělit na více dnů.

Tempeh

Tempeh je také vyroben z fermentovaných sójových bobů a je probiotickou a na bílkoviny bohatou náhražkou masa pro různé pokrmy. Sójové boby mají obvykle vysoký obsah kyseliny fytové, což je sloučenina, která může snížit absorpci minerálů tělem. Protože tempeh je fermentovaný, hladiny kyseliny fytové jsou sníženy a minerály v sójových bobech, jako je železo, jsou snadněji absorbovány.

Raw jablečný ocet

Raw jablečný ocet obsahuje zdravé bakterie a přirozeně se vyskytující enzymy, které podporují trávení a zdraví střev a navíc skvěle ochucuje saláty. Je tak další přírodní potravinou bohatou na probiotika, která navíc mají důležitý vliv na stav naší pleti i krásu vlasů. Dále čtěte: Přidejte proteiny do své péče o vlasy. Poradíme proč.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Vánoce ve světě. Adventní zvyky, které vás možná překvapí

Dům a zahrada

Naučte se pěstovat brambořík tak, aby vám vydržel déle než jen jednu zimu

Bydlení

Jak vyhnat rybenky z bytu. Pomohou obyčejné i neobyčejné domácí suroviny

Zavřít reklamu