Vyzkoušejte jednoduchou metodu k zastavení negativních myšlenek. Budete se rozhodně cítit lépe

 Ostatní 
02. října 2021 08:38 / Mirka Malá
  0
📷
4 fotografie v galerii
Negativní myšlenky má v poslední době stále více lidí Pixabay
Negativní myšlenky máme občas všichni, ale v poslední době se řada lidí negativních myšlenek vůbec nedokáže zbavit. Mohou za to jistě do značné míry i podivné časy, které v posledních měsících či dokonce letech prožíváme.

Myslet negativně a nedoceňovat sebe sama může vést nejen k přehnanému přemýšlení a sebepodceňování, ale také vám to může bránit v dosažení vašich cílů. Koučka Gemma Perlin říká, že je dokonce velmi běžné mít o sobě špatné mínění, i když si toho třeba vůbec nejste vědomi. "Nedocenění sebe sama vám brání dosáhnout toho, co chcete," říká Gemma Perlin a dodává, že čelit tomu může být nejjednodušší způsob, jak se s tím vypořádat. Za tímto účelem vyvinula třístupňovou techniku, která vám pomůže přestat myslet negativně a začít dosahovat svých cílů a samozřejmě se cítit lépe.

1. stupeň: Povědomí

Faktem je, že lidé často přemýšlejí negativně, aniž by si toho byli vědomi. Prvním krokem je tedy rozpoznání negativního myšlení. To znamená uvědomit si a přiznat si svoje negativní myšlenky pokaždé, když si o něčem myslíte, že je to špatné, vy jste špatní a že už to nikdy nebude lepší.

Můžete si tyto věci říci nahlas, nebo si je dokonce zapsat. "Deníky mohou být užitečné, protože vždy si je můžete projít a zjistit, co jste do nich napsali a uvědomit si, jak často vlastně myslíte negativně," říka Perlin.

2. stupeň: Řešení

Jakmile si začnete svoje negativní myšlení uvědomovat, můžete si naplánovat, jak s ním chcete zacházet. "Zamyslete se nad tím, jakou podporu potřebujete a zda jste obklopeni tím správným typem lidí," říká Perlin.

Pokud si myslíte, že někteří lidé ve vašem životě podporují vaše negativní myšlenky, je dobré s nimi o tom začít mluvit. Nebo možná budete muset provést změnu životního stylu, která vám pomůže vyrovnat se s těmito myšlenkami, respektive je proměnit v myšlenky pozitivní.

3.stupeň: Přijetí

Vyrovnávat se s negativními myšlenkami a malým sebevědomím v dlouhodobém horizontu znamená podle Perlin skutečně přijmout fakt, že nejsou pravdivé. "Řešení jsou v krátkodobém horizontu důležitá, ale musíte skutečně přijmout, že ty představy, které o sobě a o svém životě máte, nejsou pravdivé nebo minimálně přesné. Pak teprve budete připraveni se jich zbavit," říká Perlin.

Udělejte to tak, že nahradíte své současné negativní vnímání sebe sama a svého života novými, pozitivními přesvědčeními. Negativní myšlenky nahraďte těmi pozitivními, jež budou obsahovat vaše nové životní plány i radost z toho, co už v životě máte. Dále čtěte: Běh může být pro muže po čtyřicítce způsobem, jak zhubnout. Je však nutné běhat správně.

Zdroj: Stylist, Healthline.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Michal David otevřeně o největších hitech, Gottovi i o tom, co mu pomohlo po ztrátě malé dcery

Styl

Jak odhalit první příznaky sezonní afektivní poruchy. Někdy tento zimní stav může být opravdu vážný

Tech

Zázračné armádní stroje jako V-22 Osprey nejsou až takovým zázrakem. Tesla patentoval letadlo s...

Zavřít reklamu