Ranní rozcvička vás nastartuje. Vyzkoušejte.

 Zdraví 
19. května 2017 05:00 / Bronislava Silná
  0
📷
3 fotografie v galerii
Cvičit můžete kdekoli. Pokud rádi běháte, po ránu je to skvělé. Shutterstock
Mnozí lidé si stěžují, že po ránu nemohou nabrat tempo. Dlouho jim trvá, než se proberou. Řešením je právě rozcvička.

Po ránu je člověk pochopitelně rozespalý. Kvalita spánku nemusí být nic moc, k tomu únava z předešlého dne a pocit, že ani dnes to nebude lepší. Za této situace je jasné, že se netěšíme na to, co přijde, že nechceme vstávat a cítíme se zle. Tělesný pohyb v přiměřené míře může po ránu výrazně pomoci.

Jak by měla rozcvička vypadat

Je jasné, že každý máme jiné priority a také při rozcvičce budeme sledovat svoje zájmy. Někdo se soustředí na bolavá záda, jiný bude potřebovat protáhnout ztuhlé nohy, další má třeba problémy s krční páteří. Zařaďte do ranní rozcvičky to, co vám nejvíce prospívá, co vám lékař doporučil. A k tomu ještě pár dalších cviků a třeba i trochu běhu.

Přínosy

Pokud cvičíte cviky cílené na určitou skupinu svalů, dojde ke zpevnění těchto svalů. Každé cvičení ráno rozproudí krev. Pokud bude pohyb přece jen intenzivnější, vyplaví se i endorfiny, které vám zlepší náladu a připraví vás na plnění náročných úkolů dne. Nastartuje se také metabolismus, takže se sníží tendence přibírat na váze.

Jak dlouho cvičit

Odborníci se shodují, že ranní rozcvička nemusí být dlouhá, ale měla by být pravidelná. Postačí třeba jen deset minut. Kdo může déle, není problém, ale nutné to není. Jestli se vám zdá, že na cvičení nemáte čas, zařaďte ráno alespoň chůzi do práce nebo jízdu na kole do zaměstnání.

Kdy cvičit

Nejlepší je hned po probuzení. Pokud byste se během cvičení dostali do hypoglykémie, snězte trochu ovoce, třeba i sušeného. Snídejte zhruba hodinu po cvičení.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Třiapadesátiletá topmodelka Helena Christensen ukázala nádhernou postavu jen v průsvitném krajkovém prádle

Styl

Cotardův syndrom: Existují lidé, kteří věří, že jim v těle neproudí krev nebo chybí orgány a cítí...

Dům a zahrada

Nezanedbejte říjnové práce na zahradě: Sázejte, uskladňujte a mulčujte