Přišlo vám poškozené zboží? Poradíme, jak při reklamaci postupovat
Ve většině případů na zákazníka čeká radost z nového zboží. Občas se ale stane, že balíček nedorazí v takovém stavu, jaký jsme si představovali. Jak v takových případech postupovat?
Po příjezdu přepravce je vždy důležité balík pořádně prohlédnout, jelikož reklamace balíku viditelně poškozeného zvenčí je vždy problematická, pokud ho spotřebitel převezme. Pokud tedy balík jeví známky poškození, neměl by ho spotřebitel vůbec převzít.
V případě, že poškození zboží zjistíme až po otevření balíku doma, je nutné, aby spotřebitel zboží neprodleně reklamoval. Prodejce má posléze klasickou 30 denní lhůtu na vyřízení reklamace. Je také možné od smlouvy do 14 dní odstoupit. Často se stává, že prodejce nechce situaci řešit a vymlouvá se, že spotřebitel musí poškození reklamovat u přepravce.
Spotřebitel ale není s přepravcem v žádném smluvním vztahu, nemůže tedy proti němu nárokovat vady z plnění. Vždy je tedy nutné, aby reklamoval pouze u prodejce.
Také je důležité prodejce vždy o poškození zboží vyrozumět, určitě by neměl spotřebitel zboží pouze poslat zpět s tím, že chce odstoupit od smlouvy, může se totiž vystavit situaci, že prodejce bude namítat, že zboží poškodil sám zákazník, čímž by se spotřebitel mohl dostat do nepříjemné důkazní nouze, jelikož by zpětně jen velice těžko dokazoval, že zboží už bylo poškozeno.
Také je vždy dobré vše řádně zdokumentovat, aby měl spotřebitel pro svá případná tvrzení důkaz. O tom, jak reklamovat nevydařenou dovolenou, jsme psali zde.