Co vám přinese úspěch a na co myslet, pokud randíte přes sociální sítě

 Ostatní 
01. června 2021 12:11 / Mirka Malá
  0
📷
4 fotografie v galerii
Druh fotek a osobnost vybírajícího ovlivňují randění na sociálních sítích Depositphotos
Poznáte někoho třeba na Instagramu a jdete s ním na rande? Pak jste se zcela určitě nechali ovlivnit především fotografiemi, které tam váš protějšek umístil.

Určitě jste se už mnohokrát nad nějakými fotografiemi na Instragramu zamysleli  a uvažovali o tom, jaký ten člověk doopravdy je. Poznáte to podle typu fotografií, které zveřejňuje? Je to například narcista, protože zveřejňuje spoustu selfie? Nebo je nadměrně společenský, protože zveřejňuje hodně fotek s přáteli? To nelze říct. A přesto jsou sociální sítě místem, na kterých si řada lidí domlouvá rande.

Fotky a randění

Psychologové zkoumali, jak mohou čtyři různé typy fotek na Instagramu (selfie, skupinové fotografie, fotky z dálky a neutrální fotografie, například fotky přírody) ovlivnit rozhodnutí lidí, kteří si s dotyčnou osobou dají rande.

Zkoumali také, jak rozhodnutí lidí jít na rande s někým z fotky může být ovlivněno nejen typem fotografií, ale také jejich vlastní osobností v závislosti na čtyřech prvcích.

Zaprvé nás totiž vede rivalita s ostatními členy stejného pohlaví při hledání romantického partnera známá jako intrasexuální soutěž. Například muži s vysokou mírou intrasexuální soutěže mohou být motivováni k tomu, aby hledali atraktivnější ženy než jiní muži.

Zadruhé je tu otázka popularity. Někteří lidé jsou vedeni potřebou přilákat co nejvíce sledujících a shromáždit co nejvíce lajků, aby vypadali jako populární. Populární muži jsou obecně považováni za atraktivnější, protože popularita je obecně spojena s přístupem ke zdrojům, přesněji s penězi.

Zatřetí je tu potřeba spojit se s ostatními, což obecně zvyšuje naši úroveň životní spokojenosti. A nakonec je tu rovněž otázka osamělosti. Osamělí lidé totiž na sociálních sítích postupují poněkud obezřetněji.

Jak osobnostní rysy ovlivňují výběr rande

Naše vlastní osobnostní rysy samozřejmě ovlivňují naši volbu rande na sociálních sítích, kdy si potenciálního partnera vybíráme prakticky jen podle fotografií. Psychologové ve své studii zjistili, že selfie a skupinové fotografie jsou považovány za narcističtější ve srovnání s neutrálními fotografiemi.

Muži, kteří jsou průměrně populární a trochu osamělí, si na Instagramu vybírají především ženy, které zveřejňují neutrální fotografie, tedy přírodu, zvířátka atp. Naopak si moc nevybírají mezi ženami, které zveřejňují hodně skupinových fotek.

Muži s vysokou potřebou popularity si nevybírají ženy, které mají na Instagramu skupinové fotky, protože to snižuje jejich vlastní popularitu. Zajímavé ale je, že na rande zvou další ženy ze skupinových fotek.

Ženy s vyšším skóre v intrasexuální konkurenci a s potřebou popularity zase zvou na rande muže, kteří rádi zveřejňují skupinové fotografie. To psychologové vysvětlují tím, že ženy vnímají muže s přáteli jako důvěryhodnější. A pak jsou tu také muži s vyšším skóre intrasexuální soutěže, kteří zvou na rande prakticky jakoukoliv ženu z Instagramu.

"Bylo by ještě zajímavé vědět, jaký záměr mají lidé, které si na Instagramu někoho vyberou a pozvou ho na rande. Zda hledají jen povyražení, nebo dlouhodobější vztahy. Nicméně nyní víme, že randění na sociálních sítích ovlivňují jak typy zveřejňovaných fotografií, tak osobnost toho, kdo si z fotek vybírá," řekl Martin Graff z University of South Wales. Dále čtěte: Zařaďte čokoládu do své wellness rutiny. Prozradíme proč.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Známý šéfkuchař Ondřej Molina a slavný barman Tomáš Melzer umí připravit neskutečné dobroty i z toho,...

Styl

Zimní bundy od JD Sports - připravte se na Black Friday

Tech

Sporťák s kočičíma ušima byl posledním dílkem skládačky