Pravidelné procházky v přírodě prospějí vašemu tělu i duši

Vycházky jsou často zábavou pro celou rodinu
 Zdraví 
26. ledna 2018 10:32 / Shutterstock
  0   0
Procházky na čerstvém vzduchu prospívají vašemu zdraví, když například podporují hubnutí. Víte ale, čím vám pravidelné návštěvy přírody ještě pomáhají?

Zvyšuje se vaše pozornost a schopnost se rozhodovat

I mírná fyzická námaha z něčeho, jako je například krátká procházka, zlepšuje vaši duševní pohodu, a to díky zvýšenému přísunu kyslíku do těla. Pravidelná chůze také podporuje spojení mezi buňkami v mozku a snižuje odumírání mozkové tkáně v důsledku věku.

Budete také více soustředění na práci nebo na školní povinnosti. Pobyt v přírodě vás bude motivovat také k dalším fyzickým aktivitám. Pokud budete chodit na procházky pravidelně, posílíte i své paměťové schopnosti a budete lépe čelit depresivním náladám.

Procházka naboso vás pozitivně nabije

Vaše chodidla se při tom dotýkají holé země. Uzemnění představuje podle některých odborníků a léčitelů aktivitu zaměřenou na odvrácení negativních účinků, které se vytvářejí v našich tělech například kvůli špatné stravě. Vyvážíme tak pozitivní náboj s negativním a posílíme své zdraví.

Pobyt v přírodě posiluje vaše kosti

Pokud budete trávit více času venku, je pravděpodobnější, že získáte více vitamínu D, který potřebujete pro růst buněk, silné kosti, snížení tělesných zánětů a odstranění deprese. Odborníci také tvrdí, že lidé, kteří tráví čas venku, mají menší zdravotní problémy související s věkem v porovnání s těmi, kteří tráví většinu času uvnitř.

Řešení potíží se spánkem

Už dvacetiminutová procházka zvýší hladinu serotoninu a jiných hormonů, které regulují spánkové cykly, pomáhají usnout a spánek během noci i udržet. Procházka pomáhá i lidem trpícím Parkinsonovou nemocí, kterým zachovává a někdy dokonce zlepšuje mobilitu. Snižuje i riziko vzniku Alzheimerovy choroby.

Pobyt na čerstvém vzduchu posílí imunitu

Podle odborníků procházka dlouhá 20 minut denně posílí vaši imunitu natolik, že sníží až o 40 procent riziko, že onemocníte chřipkou. Obecně platí, že pohyb snižuje i možnost onemocnění závažnými chorobami, jako je například rakovina tlustého střeva. Je to pravděpodobně proto, že procházka stimuluje trávení.

Chůze přispívá k udržení zdravé váhy

Jen 30 minut chůze denně stačí na to, abyste spálili až 150 kalorií. Takovým způsobem snadněji zhubnete, pokud se o to snažíte, nebo si udržíte zdravou váhu. Mnozí lidé si neuvědomují, že procházka omezuje také chuť na sladké, a to již po patnáctiminutové chůzi.

Chůze zlepšuje zdraví kloubů

Když kráčíte, krev cirkuluje do chrupavek, které působí jako houby, aby ji nasály. Můžete tak předejít zraněním kloubů a zmírnit jejich bolest. Chůze pomáhá obnovit spojení na mikroskopické úrovni.

Při chůzi zapojujeme nohy, pánev, kotníky a chodidla. Uvědomili jste si ale, že tehdy zapojujete i bederní svaly, které podporují vzpřímenou polohu, ramenní svaly a ruce? Udržení si dobré pozice při chůzi vyžaduje zapojení doslova celého těla.

Procházka také až o 60 procent zmírňuje riziko kardiovaskulárních onemocnění. Výhodou chůze je, že je jedním z nejjednodušších typů cvičení, které se dají provádět každý den. K dalším jejím výhodám patří, že snižuje únavu, a to zejména u lidí, kteří vedou sedavý způsob života.

Jan Novák | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte Karpacz, horské městečko v polské části Krkonoš

Dům a zahrada

Dřevěné nádobí vám vydrží mnohem déle při dodržení těchto 4 bodů

Bydlení

I maličkosti spláchnuté do záchodu dokáží zničit čerpadlo. Co vše do WC nepatří?

Zavřít reklamu