Pravidelné procházky v přírodě prospějí vašemu tělu i duši

 Zdraví 
26. ledna 2018 10:32 / Jan Novák
  0
📷
1 fotografie v galerii
Vycházky jsou často zábavou pro celou rodinu Shutterstock
Procházky na čerstvém vzduchu prospívají vašemu zdraví, když například podporují hubnutí. Víte ale, čím vám pravidelné návštěvy přírody ještě pomáhají?

Zvyšuje se vaše pozornost a schopnost se rozhodovat

I mírná fyzická námaha z něčeho, jako je například krátká procházka, zlepšuje vaši duševní pohodu, a to díky zvýšenému přísunu kyslíku do těla. Pravidelná chůze také podporuje spojení mezi buňkami v mozku a snižuje odumírání mozkové tkáně v důsledku věku.

Budete také více soustředění na práci nebo na školní povinnosti. Pobyt v přírodě vás bude motivovat také k dalším fyzickým aktivitám. Pokud budete chodit na procházky pravidelně, posílíte i své paměťové schopnosti a budete lépe čelit depresivním náladám.

Procházka naboso vás pozitivně nabije

Vaše chodidla se při tom dotýkají holé země. Uzemnění představuje podle některých odborníků a léčitelů aktivitu zaměřenou na odvrácení negativních účinků, které se vytvářejí v našich tělech například kvůli špatné stravě. Vyvážíme tak pozitivní náboj s negativním a posílíme své zdraví.

Pobyt v přírodě posiluje vaše kosti

Pokud budete trávit více času venku, je pravděpodobnější, že získáte více vitamínu D, který potřebujete pro růst buněk, silné kosti, snížení tělesných zánětů a odstranění deprese. Odborníci také tvrdí, že lidé, kteří tráví čas venku, mají menší zdravotní problémy související s věkem v porovnání s těmi, kteří tráví většinu času uvnitř.

Řešení potíží se spánkem

Už dvacetiminutová procházka zvýší hladinu serotoninu a jiných hormonů, které regulují spánkové cykly, pomáhají usnout a spánek během noci i udržet. Procházka pomáhá i lidem trpícím Parkinsonovou nemocí, kterým zachovává a někdy dokonce zlepšuje mobilitu. Snižuje i riziko vzniku Alzheimerovy choroby.

Pobyt na čerstvém vzduchu posílí imunitu

Podle odborníků procházka dlouhá 20 minut denně posílí vaši imunitu natolik, že sníží až o 40 procent riziko, že onemocníte chřipkou. Obecně platí, že pohyb snižuje i možnost onemocnění závažnými chorobami, jako je například rakovina tlustého střeva. Je to pravděpodobně proto, že procházka stimuluje trávení.

Chůze přispívá k udržení zdravé váhy

Jen 30 minut chůze denně stačí na to, abyste spálili až 150 kalorií. Takovým způsobem snadněji zhubnete, pokud se o to snažíte, nebo si udržíte zdravou váhu. Mnozí lidé si neuvědomují, že procházka omezuje také chuť na sladké, a to již po patnáctiminutové chůzi.

Chůze zlepšuje zdraví kloubů

Když kráčíte, krev cirkuluje do chrupavek, které působí jako houby, aby ji nasály. Můžete tak předejít zraněním kloubů a zmírnit jejich bolest. Chůze pomáhá obnovit spojení na mikroskopické úrovni.

Při chůzi zapojujeme nohy, pánev, kotníky a chodidla. Uvědomili jste si ale, že tehdy zapojujete i bederní svaly, které podporují vzpřímenou polohu, ramenní svaly a ruce? Udržení si dobré pozice při chůzi vyžaduje zapojení doslova celého těla.

Procházka také až o 60 procent zmírňuje riziko kardiovaskulárních onemocnění. Výhodou chůze je, že je jedním z nejjednodušších typů cvičení, které se dají provádět každý den. K dalším jejím výhodám patří, že snižuje únavu, a to zejména u lidí, kteří vedou sedavý způsob života.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Móda a kultura: Jak kulturní rozmanitost ovlivňuje módní trendy?

Styl

Letní vánek v lahvičce: Jak vybrat ten pravý parfém na léto

Dům a zahrada

Jak efektivně odstranit starý nátěr ze dřeva a co k tomu použít