Konec zapomínání. Máme pro vás jednoduché cviky na zlepšení paměti

Všechno je otázka tréninku
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
21. března 2018 08:20 / Shutterstock
  8   2
Náš mozek je životně důležitý orgán stejně jako naše srdce. Nesmíme opomenout, že v případě mozku se umíme postarat o průběh jeho stárnutí či dokonce zlepšení jeho chodu. Poradíme vám pár jednoduchých cviků.

Ve skutečnosti si téměř 60 procent lidí myslí, že například Alzheimerova choroba je jen přirozenou součástí stárnutí a že jí neumíme předejít. Víte, které orgány prozradí nástup demence? Více se dozvíte v našem článku zde.

Naštěstí to není pravda. Alzheimerova choroba je prostě choroba a ne nezbytná součást stárnutí. Náš mozek, naše vjemy a naše paměť si proto zaslouží pravidelné cviky, které zajistí, že nás nezradí v té nejméně vhodné chvíli. Začněte se starat i o to, co se ukrývá ve vaší hlavě, nejen o to, co je na jejím povrchu. Nikdy není pozdě začít přemýšlet o lepším zdraví mozku a naučit se jednoduché cviky na zlepšení paměti.

Důležitý je pohyb

Fyzická aktivita snižuje v našem těle množství látky zvané amyloid, o níž se předpokládá, že negativně ovlivňuje náš mozek. Neuvěřitelné, co s vaším tělem nadělá pár kroků denně. Podívejte, co všechno se změní.

Aktivní lidé mají o 35 procent nižší riziko mentálního úpadku, než ti, kteří se pravidelnému pohybu vyhýbají. Studie, publikovaná v americkém časopise zjistila, že čím více se hýbeme, tím lépe nám mozek bude fungovat. Souhlasíte, že na tom něco je?

Procvičování mozku

I samotné myšlení nám může pomoci udržet si zdatnost našeho mozku. A nejsou k tomu potřeba žádné hry či sudoku. Někdy nám stačí zamyslet se nad filmem, případně vést kvalitní konverzaci s partnerem či přáteli. Vymýšlet různé úvahy, plány či nápady. To vše podporuje zdravější mysl. 

Důležitý je spánek

Nezapomeňte na to, jak důležitý je spánek. Právě čas, kdy spíme, je jako stvořený k regeneraci našeho těla. Méně spánku tedy neznamená jen únavu, ale i to, že v podstatě škodíme sami sobě a našemu tělu. Stanovte si proto ideální čas spánku a jeho délku. Vaše tělo vám bude opravdu vděčné.

Pokud si osvojíte pravidelnou a zdravou rutinu, budete se cítit lépe, zdravější a váš mozek bude mnohem funkčnější. Nezapomeňte, že byste měli spát v tmavé místnosti, s příjemnou teplotou a nejlépe bez modrého světla vyzařovaného televizorem, telefony či tablety.

Držte se svého harmonogramu. Dokonce i zdánlivě malá změna jako vstávání v jinou hodinu o víkendech, může vyhodit vaše tělo z rovnováhy. Udržujte konzistentní čas spánku i probouzení.

📷
4
fotografie
Monika Thomsonová | inStory.cz
Kam dál?
Nenechte si zkazit dovolenou průjmem
Rizika posilování imunity
Bolest třísel může vypovídat o vážném onemocnění
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zájezd do Londýna pro děti: Zažijte na vlastní kůži čarodějnickou školu Harryho Pottera

Zprávy

Přidávat se nebude. Státní zaměstnanci nemůžou počítat s dalším plošným navýšením platů

Bydlení

Barvy v kuchyni: Která povzbuzuje chuť k jídlu a která ji naopak tlumí?