خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Tyhle příznaky odhalí, co vám v těle chybí

Ořechy obsahují téměř vše, co naše tělo potřebuje
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
17. září 2018 14:04 / Shutterstock
  87   7
Máte neustále chuť na něco smaženého nebo vás od rána do večera honí mlsná? Pak je to jasný ukazatel, že ve vašem těle není všechno úplně v pořádku. Poradíme vám, jak poznat, co organismu chybí.

Chutěmi na slané, sladké ba i přejídáním se, nám tělo dává jasně najevo, že mu něco schází. Mohou to být vitaminy, minerální látky, ale třeba i tekutiny nebo správné tuky. Jak tyhle příznaky rozeznat?

Návyková čokoláda

Pokud byste nejraději celý den jedli čokoládu, pak byste se měli zaměřit na doplňování hořčíku. Ale aby to nebylo úplně tak jednoduché, nejlépe se tento prvek bude vstřebávat společně s vápníkem. A to v poměru 2 : 1. A aby se lépe vstřebával z trávicího traktu, pomáhá mu k tomu pyridoxin neboli vitamin B6. Nejlépe uděláte, pokud zařadíte hořčík do jídelníčku prostřednictvím těch správných potravin.

Najdete jej hlavně v některých druzích ovoce (meruňky, banány, datle), zeleniny (špenát, artyčok), luštěninách (hrách, čočka) či ořeších (mandle, kešu). Dobře vstřebatelný vápník je pak hojně zastoupen v některých druzích semen (mák, sezam) nebo zakysaných mléčných výrobcích. Pyridoxin je schován v ořeších, celozrnné rýži, avokádu, zelí, kapustě, vejcích nebo játrech. Využít pochopitelně můžete však i služeb potravních doplňků, které se dají koupit v lékárně.

Sladkosti v hlavní roli

Chuť na ostatní sladkosti pak může značit nedostatek chromu. Koupit ten správný prvek v potravních doplňcích není zas tak úplně snadné. Většina z nich je totiž vyrobena takovým způsobem, že nefungují a našemu tělu ani příliš neprospívají. Lepší volbou bude zařadit chrom do těla prostřednictvím těch správných potravin. Zaměřte se zejména na celozrnné obilniny, ořechy, banány, špenát a mrkve.

Sůl udržuje tekutiny

Máte-li často chutě na chipsy a velmi slané pokrmy, pak je to jasný signál, abyste doplnili do těla tekutiny. Pokud mu je nedáte, začne si tělo říkat o slané potraviny a díky soli si vodu v těle udrží. Krom správného pitného režimu a případného doplnění minerálů prostředním minerálních vod vám mohou pomoci i vlašské ořechy, lněná semínka, koriandr, špenát, mandle, fíky, švestky, kokos, broskve a olivy.

Kyselé okurky jen pro těhotné

Jsou spolu tak nějak spojovány – těhotné ženy a kyselé okurky. Jenže zatímco ony si je mohou dávat bez výčitek svědomí, pokud na ně mají často chuť. My netěhotní bychom se měli zamyslet, zda je v našem organismu všechno v normě. Stejně jako u čokolády, může chuť na kyselé značit nedostatek hořčíku.

Ryby a produkty z nich

Nejraději byste od rána do večera jedli jen ryby a mořské plody? Pak se zamyslete nad svým jídelníček. Něco tu rozhodně není v pořádku. Nejspíše vám budou chybět esenciální mastné kyseliny. Mořské produkty pojídejte jen dvakrát do týdne, ve zbývajících dnech do jídelníčku zařaďte raději více lněných semen, mořských řas, mrkve, hrušek a ananas. Vhodná jsou i vejce.

📷
3
fotografie
Martina Langová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Prožijte nezapomenutelný víkend ve městě, které vás uchvátí. Využijte nyní nízkých cen letenek

Zprávy

Úroda bude letos horší, než se v létě čekalo. Co všechno zdraží?

Bydlení

Konec tupých nožů. Originální tipy na jejich ukládání