Pečte s rozumem: Tipy na zdravé a chutné vánoční cukroví

Nepečené kuličky či hvězdičky si můžete udělat zcela zdravé a chutné
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Ostatní 
07. prosince 2018 11:27 / Pixabay
  0   0
Vypadá to sice jako protimluv, ale když budete postupovat s rozumem, můžete napéct spoustu dobrot, které budou v malém množství i zdravé. Máme skvělé vánoční tipy.

Kdybychom přistoupili k věci tím nejjednodušším způsobem, platí, že je potřeba se vyhnout cukru a bílé pšeničné mouce. Vynechte též různé margaríny a náhražky másla. S ostatními surovinami už to není tak zlé.

Ovesné vločky jsou skvělé

Z ovesných vloček si můžete snadno pomocí tyčového mixéru udělat ovesnou hrubou mouku a z ní můžete péct všelijaké dobroty. Pokud chcete, aby i těsto mělo sladkou chuť, dejte do něho banán. Pak můžete dokonce vynechat vajíčko. Jinak můžete samozřejmě přidávat podle potřeby pravé kakao, opravdovou vanilku či čerstvě namletou skořici. Spolu s máslem vytvoříte skvělý základ na mnoho variant pro vánoční pečení, ze kterého nepřiberete a kterým si nezkazíte žaludek.

Kokos

Kokosový ořech je též skvělou surovinou. Používáme ho obvykle nastrouhaný. Můžeme ho buď přímo přidávat do těsta, ale můžeme jím též obalovat měkčí kousky nepečeného cukroví. Kokos je velmi dietní, obsahuje zdravé tuky a velmi málo sacharidů. Přitom jeho chuť je jemně nasládlá a k Vánocům prostě patří.

Ořechy

Vlašské, lískové či jiné ořechy jsou také vánoční stálicí. Do zdravého pečení patří. Můžete je využít jako ozdobu navrch, můžete oříšek vložit do kousku cukroví či ho můžete rozemlít či nasekat podle potřeby do těsta. Ve všech případech bude výsledek skvěle chutnat.

Když je třeba sladší chuť

Už jsme zmiňovali sladkou chuť banánu, kterým můžete osladit celou dávku. Někdy je třeba sladkost poněkud podpořit. Skvělým přírodním způsobem je použít nasekané rozinky. I ty neodmyslitelně patří k Vánocům. Pokud vám jde o linii či máte jasná zdravotní omezení, nesmíte to určitě s rozinkami přehnat.

Můžete také použít sušené datle či fíky. Toto ovoce však bývá proslazováno cukrem, což jeho hodnotu pro zdravé pečení poněkud degraduje. Občas se ale dá sehnat sušené ovoce bez přidaného cukru. To je určitě vhodnější. Můžete použít ale i jiné ovoce, které máte k dispozici.

Další tipy

Kdybyste chtěli omezit obilniny na minimum, můžete přidávat místo vloček psyllium. Více o něm se dozvíte v článku zde. Zcela výjimečně můžete dosladit cukroví i stévií, která je z umělých sladidel asi nejméně škodlivá. Pokud ale netrváte na třeskutě sladké chuti výsledného cukroví, určitě uděláte lépe, když to zvládnete i bez stévie.

📷
4
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Na horách nemusíte pouze lyžovat. V kraji seriálu Doktor Martin vás čeká spousta zábavy

Dům a zahrada

Triky v péči o pokojové rostliny, které jste ještě nevyzkoušeli

Bydlení

Vybíráte stojan na stromeček? Ne každý se hodí pro všechny

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn