Zimní období je pro člověka náročné. Poradíme, jak si i v zimě můžete zvýšit imunitu

Pohyb pomáhá tlumit i stresy, a navíc nastavuje tělo pozitivně, což posiluje imunitní systém
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
14. ledna 2019 19:11 / Shuttrstock
  0   0
Zimní období je pro člověka náročné i v tom, že se konzumuje méně zeleniny a méně vitaminů. Do toho přicházejí různé stresové faktory a nemoc může nastoupit. Poradíme, jak i v zimě zvýšit imunitu, abyste zvládli vše, co potřebujete.

Imunita je schopnost organismu vyrovnávat se s poškozením a s útočícími viry či bakteriemi. Imunita se stará o likvidaci rakovinných buněk a zajišťuje celkové zdraví člověka. Máme několik doporučení, která zaručeně pomohou při jejím zvyšování. Pozor si musí dát jen lidé, kteří mají lékařem předepsaná imunosupresiva, tedy léky na potlačení imunity. To je typické pro pacienty po transplantaci a u některých dalších nemocí, kde naopak vlastní imunita útočí na naše tělo.

Vitaminy a minerály

Platí samozřejmě ono obecné tvrzení, že zvýšená konzumace vitaminů a vhodných minerálů vede ke zvýšení imunity. Spor se vede o to, zda mají význam i vitaminy syntetické, nebo jen ty přírodní. Zde je třeba říct, že ty přírodní mají samozřejmě mnohem lepší využitelnost, ale ani ty syntetické nebývají k zahození. Pravidelnou konzumací vitaminu C rozhodně chybu neuděláte. Dopřejte si ho jak ve formě zeleniny a ovoce, tak i ve formě tabletek. Uvidíte, že se váš zdravotní stav během jediného měsíce výrazně zlepší.

Dobré jsou i vitaminy řady B. Pro některé lidi je důležitý vitamin D, který zvlášť v zimním období může z přirozených zdrojů scházet. Z minerálů je klíčová měď, zinek, hořčík a mangan.

Domácí vitaminy

Doporučujeme, abyste využili v zimním období možnost nechat si naklíčit různá semínka. Klíčky rostlin totiž obsahují značné množství vitaminů a enzymů, které doslova za pár korun můžete mít k dispozici, čerstvé a v té nejlepší domácí kvalitě.

Žádný stres

Jestli něco umí likvidovat imunitu, pak je to zcela jistě stres. Proto mnoho lidí onemocní po Vánocích, po zkouškách nebo v jejich průběhu a v jiných zátěžových situacích. Naučte se proto své problémy řešit a posléze jim i předcházet. Část stresu vychází například z prokrastinace, tedy chorobného odkládání úkolů, které se potom vrší a přerůstají vám přes hlavu. Další stresy přicházejí z komplikovaných vztahů. Jejich řešení je pochopitelně komplikované, ale je možná důležité říct, že je rozhodně lepší je řešit, než se jen trápit. Určitě si prospějete, pokud vyhledáte odborníka či alespoň spřízněnou duši a budete problém rozebírat. Nejhorší je se s problémem uzavřít do sebe. Tam je potom působení na fyzické zdraví nejhorší.

Najděte si zimní sport

Další oblastí, kde stojí za to něco dělat, je stránka pohybová. Ne každý má to štěstí, že může být v průběhu zimy obden na lyžích. Na kole se příliš jezdit nedá. Je proto vhodné pohyb přesměrovat a začít chodit do posilovny či na bruslení nebo někam do haly či tělocvičny. Pohyb pomáhá tlumit i stresy, a navíc nastavuje tělo pozitivně, což posiluje imunitní systém.

Dbejte na správnou stravu

Imunitní systém není nabuzován jen vitaminy a minerály. Může být naopak velmi tlumen působením různých nevhodných potravin a dalších látek, které používáme. Typické mohou být cigarety, které vedle svého negativního působení, které je obecně známé, ještě navíc snižují imunitu, zejména imunitu slizniční. Odtud je pak jen kousek k různým nádorům a dalším nepříjemnostem. Podobně negativní účinky alkoholu převyšují ty případné pozitivní. Ale i konzumace některých méně zdravých olejů se podílí na zvýšení zánětlivých procesů v těle, které pak musí řešit náš imunitní systém a nezbývá mu síla na další aktivitu. Doporučujeme proto ve zvýšené míře využívat olivový olej, případně olej kokosový či klasické máslo nebo dokonce i sádlo. Jsou pro tělo mnohem přirozenější než mnohé jiné oleje.

Byliny

Imunitu můžete také cíleně podporovat konzumací různých bylinek či superpotravin. Určitě jste slyšeli o působení hlívy ústřičné, kustovnice čínské, rakytníku, třapatky nachové (echinacea) a dalších. Určitě stojí za použití šalvěj, heřmánek a máta. Také nezapomínejte na pravidelné pití ibiškového čaje, jak jsme o tom psali v článku zde.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Objevte nejkrásnější místa v Chorvatsku: Dostanou vás svou jedinečnou atmosférou

Dům a zahrada

Hledáte neotřelý, ale levný designový kousek do bytu? Stačí vám k tomu provaz a prkna

Bydlení

Jak správně vybrat prkénko na krájení

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu