Menopauza nemusí vždy znamenat tloustnutí. Stačí vědět, jak na to

Menopauza se nejprve začíná projevovat na břiše
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
07. dubna 2019 15:50 / Depositphotos
  0   0
Přibírání je v menopauze bohužel jedna ze součástí negativ tohoto stavu. Nicméně pokud víte, co dělat, nemusí se vás tato nepříjemnost vůbec dotknout. 

Nejedna žena si posteskne, že od té doby, co je v přechodu, příbírá doslova z vody. Tuk se nejčastěji ukládá v okolí břicha. Takže to, co jste si ještě nedávno mohly dovolit, je nyní tabu. Neznamená to ale, že se tomu musíte poddat. Stačí si začít více hlídat denní energetický příjem a přidat na pohybu.

Zpomalení metabolismu

V době menopauzy klesá hladina estrogenu, roste chuť k jídlu a naopak nechuť k fyzické aktivitě. Bohužel, menopauza také znamená i zpomalení metabolismu a zvýšenou inzulinovou rezistenci, takže se organismus hůře vypořádává s cukry a škroby. Hormony také ovlivňují to, kam se tuk ukládá, a právě v první řadě je to tedy nejvíce vidět v okolí břicha.

Ztráta svalů

Období menopauzy je však spojeno ještě s jedním negativem, který podle odborníků nejvíce může za příbírání. Jde o ztrátu svalové hmoty. Proto ženy, které nechtějí v tomto období přibrat, by se měly postarat o to, aby si udržely dostatek pohybu. Samozřejmě je nutné vybírat si takovou sportovní aktivitu, která je úměrná i vaší kondici. Zároveň se sportem je nutné dbát na vyvážený jídelníček.

Nezapomínejte na bílkoviny

V jídelníčku by především v tomto období neměly chybět bílkoviny, které jsou součástí stavby svalů. Denně byste měly zkonzumovat alespoň 20 - 30 gramů této živiny. Jejich zdrojem je třeba libové hovězí nebo kuře bez kůže, ale i luštěniny jako čočka nebo fazole. Jejich negativum je samozřejmě nadýmání, které se však dá odstranit správným vařením. Více na toto téma jsme psali zde. Kromě bílkovin mají v sobě i vlákninu, která nejen snižuje hladinu špatného cholesterolu, ale i zpomaluje proces trávení, takže vás zasytí na mnohem delší dobu.

Zapomeňte na bílou mouku

Co by se pro vás v tomto období mělo stát tabu, tak to je bílá mouka a sacharidy. Pečivo z bílé mouky, klasické těstoviny a bílou rýži vyměňte za celozrnné varianty. A opatrně na přemíru ovoce, které rovněž v sobě ukrývá celou řadu sacharidů. V neposlední řadě nezapomínejte na pitný režim. Dopřávejte si dostatek tekutin ve formě bylinkových čajů, například mátový, fenyklový či anýzový čaj, které pomáhají proti zadržování tekutin v těle. Po jídle je také dobré jít se na chvilku projít, mírný pohyb totiž pomůže peristaltice střev.

Dostatek spánku

Málo spánku způsobuje tělu stres, a to často reaguje tak, že si začíná ukládat tuky. Proto je nutné spát tak dlouho, aby se tělo cítilo odpočaté. Lékaři se shodují, že ideální je průměrný spánek 8 hodin, ale některým lidem klidně může stačit třeba jen 6 hodin, spánek je velmi individuální věc. Vždy však dbejte na to, abyste se necítily dlouhodobě unaveny.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Neuvěřitelná místa na naší planetě: Kam se vydat, když milujete tajemno?

Dům a zahrada

Koberce do kuchyně patří. Přesvědčíme vás

Bydlení

Dva v jednom. Aneb jak rozdělit pokoj na dva

Zavřít reklamu