Ovládněte své tělo a zbavte se zbytečného a neustálého pocitu hladu

Pocit sytosti se dostavuje až dlouho poté, co sníme určitou potravu
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
30. dubna 2019 10:27 / Shutterstock
  19   1
Hlad je přirozený pocit, který informuje tělo o potřebě se nasytit. Bohužel se díky porušené rovnováze v organismu dostavuje zcela mimo reálnou potřebu jíst. Ovládněte své tělo a zbavte se zbytečného hladu.

Existuje celá řada důvodů pro vznik obezity. Hodně se mluví o inzulinové rezistenci, o závislosti na sladkém, o tom, že jídlem řešíme mnoho psychických problémů. Vedle toho existuje i důvod mnohem prozaičtější. Mnoho lidí jí, protože má hlad. Ne vždy se však pocit hladu dostavuje ve správný okamžik.

Sytost se ovládá v mozku

Náš mozek je právě tím místem, kde se rodí informace o tom, že máme hlad, ale také informace, že jsme nasyceni. Možná jste si také všimli, že když se opravdu zaberete do určité činnosti, ani si nevzpomenete na jídlo. Jestliže ale nemáte zrovna co na práci, začnete přemýšlet nad tím, jakou dobrotu byste si dali.

Další známou věcí je, že pocit sytosti se dostavuje až poměrně pozdě poté, co sníme určitou potravu. Podle situace to může trvat asi deset až dvacet minut. Je proto vhodné jíst velmi pomalu, dopřát si lehký předkrm, nejlépe ve formě zeleninového salátu, který však způsobí, že tělo nebude požadovat již tolik další potravy.

Vedle těchto skutečností hrají roli i tzv. tanycyty, buňky, které v mozku vysílají signál, že jsme nasyceni. Pro jejich aktivaci je důležitá strava s obsahem proteinů.

Praktická doporučení

Zaměstnávejte se činností, která vás dokáže pohltit. Ať je to práce, zábava, koníčky, sport, sex či cokoliv jiného. Mozek bude v takovém případě zcela blokovat informaci o hladu a vy se budete zcela soustředit na to, co potřebujete právě dělat. Buďte tedy aktivní, nelenošte a odpočinek spojte se zábavou, která vás dokáže zcela zaujmout.

Každé jídlo zahajte lehkým předkrmem. Dejte si zeleninu i k snídani či k svačině. Nezapomeňte vše dobře rozkousat. Žvýkejte pomalu a nepospíchejte. Uvidíte, že se dostaví pocit sytosti, který vás zbaví dalších chutí.

Aktivujte tanycyty příjmem potravin bohatých na proteiny. Zvláštní místo obsahují v tomto plánu potraviny, které obsahují arginin a lysin. Jde zejména o vepřovou plec, hovězí, makrely, kuřata, švestky, mandle a čočku. Toto působení nepřeceňujte. Pocit hladu nezaženete mávnutím kouzelného proutku, ale při troše snažení a respektování výběru zdravých potravin, můžete dosáhnout dobrých výsledků a zbavit se tak zbytečných kil navíc.

📷
4
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zažijte Ameriku úplně jinak. Navštivte neokoukanou zemi s čarokrásnou a divokou přírodou

Dům a zahrada

Užitečné tipy, jak využít použité čajové sáčky v domácnosti

Bydlení

Barva ložního povlečení může ovlivnit víc, než si možná myslíte

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu