Stres je novodobý mor, který nás ničí. Tři rady, jak se dokonale zklidnit

Zklidněte své tělo a dovolte si cítit se uvolněně
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
29. června 2018 07:27 / Shutterstock
  6   0
Je to novodobý mor. Zatímco dříve měla stresová reakce svůj význam, dnes jde o běžnou součást našich životů. Stresujeme se pořád – doma i v práci. Neumíme se zklidnit a ničíme si tím zdraví.

Dřívější doba byla klidná, dnes žijeme mnohem rychleji a hektičtěji. To si pak i bere svoji daň. Nadměrný stres nám ničí zdraví a žene nás do náruče nejrůznějším nemocem. Dokud je čas, měli bychom se naučit zastavit, odpočívat a relaxovat. A věci, při kterých nejde o život, házet za hlavu.

Hormony v hlavní roli

Během stresové situace se v těle tvoří stresové hormony, krevní tlak stoupá a dech i činnost štítné žlázy se zrychluje. Srdce bije jako o život, rychle proudí i krev a trávení je v ten moment na minimu. Při stresu se také maximálně zbystří sluch a zrak, stoupne hladina cukru v těle (to abychom měli více energie) a svaly se napínají.

Stres může vést až k žaludeční neuróze, zhoršení paměti, k srdečním a trávicím obtížím, objevuje se i nepravidelná menstruace či snížení plodnosti. Může vás bolet i hlava. Tipy, jak zahnat bolest bez léků, se dočtete v našem článku zde. Dlouhotrvající stres může zapříčinit celá řada věcí. Nadmíra pracovních povinností, manželské či rodinné problémy, finanční potíže, nedostatečný odpočinek a také strach z vážných onemocnění. Jenže to s sebou nese pochopitelně i negativní důsledky – psychické poruchy, především pak deprese. Jak to tedy zvládnout?

1. Odpočívejte

Dlouhodobý stres nadměrně zatěžuje naše tělo, proto je nutné – i když víme, že se stresovým situacím zcela vyhnout nemůžeme – abychom se dokázali uvolnit a zmírnit napětí v těle. Zkuste si třeba během polední pauzy v práci vyrazit na krátkou procházku parkem anebo se jednoduše zavřete třeba na záchod a chvíli meditujte. Tu chvilku si najdete a zaručeně vás zde nikdo rušit nebude. Základem je pohodlná pozice vsedě a oproštění myšlenek od starostí a nepříjemností. Prvním krokem je hluboký nádech nosem, při kterém počítáte do co nejvyššího čísla, kterého dosáhnete bez nadměrného úsilí. Pak zadržíte dech opět s počítáním do co nejvyššího čísla jako při nádechu. Výdech by měl být opět co nejdelší. Cvičení opakujte několikrát, dokud vám to není nepříjemné a po celou dobu se snažte udržet co nejvyšší koncentraci.

2. Jezte zdravěji

Naučte se, že hamburgery, ač se zeleninovým salátem, nebo minutka v restauraci rozhodně nejsou těmi pravými jídly. Může se zdát, že požadavek pestré stravy s dostatkem zeleniny, ovoce a vlákniny a dodržování pitného režimu jsou obehranou písničkou. Ale kdo to zkusil, potvrdí, že se cítí lépe. A zdaleka to neznamená život bez občasných sladkostí či jiných pamlsků. Ty by však neměly být základem, ale pouze příjemným zpestřením jídelníčku. Dejte si i černý čaj, umí totiž dokonale odbourávat stresové hormony. Ale nejen jídlem živ je člověk, je také nutné zvyšovat i psychickou odolnost. K tomu jsou koníčky, zájmy a příjemné činnosti, na které je nutné udělat si čas.

3. Hýbejte se

Každodenní procházky, běh nebo pohyb ve fitku, chcete-li. Je na vás, jak pohyb zvolíte, ale rozhodně by měl být denní součástí vašeho života. Nezapomínejte na ranní rozcvičku a večerní milování. Relaxujte, meditujte a čas od času si dopřejte relaxační masáž.

Martina Langová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Chorvatsko: Země překrásných pláží i přírody. Na jaké nástrahy si ale dát pozor?

Dům a zahrada

Jak zrecyklovat PET lahve? Než je vyhodíte, můžete si s nimi užít spoustu zábavy

Bydlení

Jaký si zvolit materiál zahradního nábytku, aby vám vyhovoval?

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu