Jíst zdravě je možné doslova za pár korun. Pár tipů, které vám určitě přijdou vhod

Naučte se stravovat se levně a zdravě
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
26. června 2018 10:25 / Depositphotos
  6   2
Některá doporučení jak jíst zdravě nemusí být právě nejlevnější. Máme ale inspirace, které vám ušetří peníze, a přitom pomůžete svému zdraví.

V dnešní době existuje velké množství doporučení, jak jíst. Na trhu je celá řada exotických produktů, které mají ochránit naše zdraví, zlepšit imunitu, snížit váhu. Bohužel jsou velmi často předražené a pro mnoho lidí nedostupné. Ale nevěště hlavu. Jíst zdravě je možné i doslova za pár korun.

Sezonní ovoce a zelenina

Že je důležité jíst hodně zeleniny a přiměřeně ovoce, je známá věc. Ale pochopitelně, že ne všechno je vždy k dispozici. Jestliže se budete držet zásady konzumovat sezonní ovoce a zeleninu, pomůžete sobě i životnímu prostředí. A třeba i zemědělci ze sousední obce. To, čeho je právě nejvíc, je samozřejmě nejlevnější. A pokud máte třeba mrazák nebo nějaké další vybavení, můžete si ve vhodnou dobu vyrobit zásoby na čas, kdy daný produkt nebude běžně k mání.

Zelí

V našich zeměpisných šířkách je stabilně nejlevnější zeleninou na trhu zelí. Můžete ho použít na přípravu dušeného zelí, které se hodí samostatně i jako příloha k masu. Výtečné jsou ale i různé zelné saláty, které mají tu výhodu, že jsou dělány zasyrova, a zelí si proto ponechává své vitaminy. Důležité je při přípravě zelí nakrouhat najemno a při zpracování dobře prosolit a promačkat, aby zkřehlo. Pak jíte jemnou zeleninu, která vám dodá sílu a nezatíží váš rozpočet.

Kapusta

Další zeleninou, která se řadí mezi ty levné a užitečné, patří rozhodně kapusta. Obsahuje značné množství různých vitaminů, má hodně vlákniny a vápníku. Výhodný je také vysoký obsah omega 3 a 6 mastných kyselin. Pomáhá štítné žláze. Ovlivňuje pozitivně hladinu cholesterolu a zejména jeho ukládání.

Fazole

Skvělou příležitostí jak jíst levně a zdravě, je zařazení fazolí do vašeho jídelníčku. Fazole stačí namočit a pak vařit v papinově hrnci. Mají velký podíl vitaminů řady B, ale také draslíku, vápníku a železa. Detoxikují organismus, obsahují hodně vlákniny.

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou výbornou háhradou za mouku při zahušťování pokrmů. Můžete je použít pro přípravu různých sladkých i slaných dezertů. Ještě lepší je jejich použití s nakrájeným ovocem a mlékem ve formě zdravé snídaně. Pokud nepřidáte cukr, budete mít opravdu skvělý pokrm, který vám dodá energii a neuškodí.

Černý čaj

Černý čaj se dá koupit za pár korun. Přitom jeho účinky jsou podobně pozitivní jako u dražších odrůd zeleného či bílého čaje. Jestliže dodržíte délku louhování asi 3 - 4 minuty, můžete mít v černém čaji spojence proti stárnutí i proti rakovině. Má v sobě i mnoho minerálů. Zpevňuje zuby i kosti. Byla by škoda jeho blahodárných účinků nevyužít. Více o čajích si můžete přečíst v článku zde.

Kořenová zelenina

Samozřejmostí je použití kořenové zeleniny. Mrkev, celer a petržel jsou chutné, rozšířené a levné potraviny, které můžete používat různými způsoby. Ať už je použijete dušené nebo syrové, mají pro tělo řadu účinných látek, spoustu vlákniny a ještě nezatíží váš rozpočet. Dají se použít i pro přípravu různých pomazánek.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zkuste cestovat po Evropě vlakem. Víme, jak jednoduše plánovat cestu a ještě hodně ušetřit

Dům a zahrada

Pes do postele? Jaký názor mají vědci?

Bydlení

Nevíte, jak vypudit holuby z balkonu? Tady jsou osvědčené rady

Zavřít reklamu