Máte stále studené nohy? Poradíme vám, jak je možné tento problém zmírnit

Používejte ponožky z přírodních materiálů
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
10. prosince 2019 13:25 / Depositphotos
  0   0
Máte stále studené nohy, ruce, případně nos? Trápí vás tento problém po celý rok? Pak zřejmě trpíte špatným krevním oběhem, který má za následek stahování cév a s tím spojené špatné prokrvování koncových částí těla. Tímto onemocněním trpí z 90 % ženy, hlavně vysoké nebo hubené.

Příčin studených končetin je celá řada. Přestože se v nejčastějším případě hovoří o špatném prokrvování končetin (cévy se zúží natolik, že jimi nemůže krev proudit až ke konečkům prstů), může se jednat také o důvody spojené s celkovým zdravím. Odborníci se rozcházejí, uvádějí vliv nervové soustavy či samotného chladu na krevní cévy, které se stáhnou, sníží prokrvení a tedy i vyhřívání koncových částí těla. U většiny z nás pravdivější názor pochází z nedostatku pohybu, který nejenže snižuje prokrvení, ale nenutí tělo k teploprodukujícímu spalování živin.

Hlavní příčiny

  • poruchy štítné žlázy
  • poruchy krevního oběhu
  • anémie
  • nedostatek pravidelného pohybu
  • vypjaté emoce
  • dlouhodobý stres
  • snížená imunita
  • únava, bolest hlavy, alergie, poruchy nervů
  • anorexie
  • nízký krevní tlak (slabost, únava, motání hlavy, mdloby)

Každý z nás je jiný, naše tělo reaguje na mnohé podněty odlišně. Pochopitelné jsou studené končetiny při dlouhém pobytu v chladném a větrném prostředí, nicméně pokud po přesunu do teplého prostředí tuto změny naše končetiny nekopírují, je třeba se zamyslet a snažit se tuto situaci změnit.

Jak se ledových nohou zbavit?

Podívejte se na několik tipů, jak vyzrát na studené končetiny. Přímo léčba na tento problém neexistuje, ale pokud budete dodržovat následující rady, jistě vám to pomůže. Zásadní je totiž prevence.

Pohyb

Pravidelný pohyb prokrví končetiny. Vhodný je běh, chůze, jízda na kole, případně jiná cvičení. Pomáhá také posilování nebo procvičování nohou při sezení. Stačí pár minut denně.

Střídavé sprchování

Velmi účinné je sprchování se střídavě teplou a studenou (nikoliv ledovou) vodou, které má vynikající vliv na prokrvení. Pokud někteří z vás sprchování těla studenou vodou nezvládnou, stačí aplikovat pouze na končetiny.

Oblečení

Oblékejte se přiměřeně počasí. V chladném počasí jsou samozřejmostí rukavice, svetr i silnější ponožky. Při mrazivém počasí nezapomeňte na čepici, protože hlavou odchází nejvíce tepla. V mírnějším počasí se neoblékejte moc teple. I přehřátí má negativní vliv na vaše problémy.

Správné potraviny

Vsaďtei  na osvědčené doplňky stravy, jako je třeba zázvor, česnek (pozor při nízkém tlaku, česnek jej ještě více snižuje), chilli koření, skořice, pepř nebo ginkgo baloba.

Masáž

Pořádně si aspoň jednou denně promasírujte chodidla a lýtka. Použijte mast nebo gel, dobrá je mast s kaštanem koňským nebo hořčičný olej.

Sauna

Saunování pomáhá rozšiřování cév, takže vám pomůže i na studené ruce a nohy. I když saunu zrovna nemusíte, občas to zkuste. Výsledky vás překvapí.

Horká koupel

Pokud máte nohy velmi studené, koupel v teplé vodě dělá zázraky. Pokud si přidáte ještě trochu mořské soli nebo jinou koupelovou sůl, můžete zároveň příjemně relaxovat. Ihned po koupeli si oblečte teplé ponožky. Nohy by ale měly dýchat, proto volte ponožky z kvalitních bavlněných materiálů.

Obuv

Dbejte na správnou obuv, hlavně v zimě. Nohy udržujte v teple a suchu. Obuv však nesmí být příliš těsná, protože pak ještě více studí.

Stres

Nestresujte se. I stres je totiž častou příčinou tohoto problému. Naučte se řešit nepříjemné věci s nadhledem a také se naučte správně relaxovat. Dále čtěte: Drahá probiotika nemusíte kupovat. Najdete je v některých potravinách.

Hana Jordánová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Jak cestovat v pohodě a bez stresu

Dům a zahrada

Pěstujte si zimní nálož vitaminů. Nejčastější trojice bylinek pro ochucování i zdraví

Bydlení

Zahalte své bydlení do modré. Letos je to barva roku

Zavřít reklamu