Poruchy učení mají několik důvodů
Taková porucha se sice začíná projevovat už v předškolním věku, přesto ji ale někteří rodiče neodhalí včas a vše se ukáže naplno až při školní docházce. Porucha učení není jedna, ale hned několik, například dyslexie, dysgrafie, dysortografie nebo dokonce jejich kombinace.
Co dělat
Pokud to vašemu dítěti zkrátka ve škole nejde, přestože se velmi snaží, situaci rozhodně nepodceňujte a navštivte s dítětem speciálního pedagoga. Ten formou hry dítě vyšetří a určí, kterou poruchou trpí. Nejde rozhodně o beznadějný stav. Vaše dítě se s tou správnou péčí může se svou poruchou docela dobře vypořádat.
Ideální je v případě potvrzené poruchy spolupracovat také s učiteli, kteří dítěti přizpůsobí vyučovací metody i samotné hodnocení jeho výkonu.
Pokud ale rodiče situaci podcení, dítě se nejen bude po celou školní docházku trápit, ale svoji poruchu si ponese i do dospělosti.
Poruchy učení mají několik důvodů
Jedním z důvodů poruch učení může být genetická zátěž. Rodiče třeba prošli školou bez citelnějších problémů, přesto ale byly věci, které jim zas tak dobře nešly. A geny se potom postaraly o přenos na dítě, mnohdy s větší intenzitou.
Dalším důvodem může být rizikové těhotenství matky, nebo její životní problémy během těhotenství. A tím třetím je pak přeskočení fáze lezení ve vývoji v kojeneckém věku dítěte. Jednotlivé fáze vývoje batolat jsou totiž velmi důležité pro jejich další rozvoj.
V podstatě jde o to, že se dětem nevytvořily, anebo nedostatečně vyvinuly některé nervové dráhy, jejichž funkce jsou potřeba k tomu, aby se přijímané informace správně ukládaly v mozku, a poté se správně používaly.
Dítě pak v reálném životě není schopno například rozeznat podobná písmena, má potíže rozeznat matematická znaménka nebo není schopno napsat slova na vodorovnou linku. Dále čtěte: Jak poznáte, že má vaše dítě ADHD.