Věnujte svému zdraví hodinu denně a tělo se vám nesmírně odvděčí

 Zdraví 
31. ledna 2021 16:40 / Bronislava Silná
  1
📷
5 fotografií v galerii
Chůze, jízda na kole či jiný aktivní pohyb by neměl nikdy chybět Pixabay
Investovat do svého zdraví hodinu denně není málo, ale je to investice, která se vám bohatě vrátí. Ať už prodloužením života, upevněním zdraví či lepší náladou. Máme užitečné tipy.

Je jasné, že mezi různými doporučeními, co je třeba dělat, abyste byli zdraví, najdete mnoho nápadů. Někdy ale máte pocit, že kdybyste měli všechno udělat, nezbyl by vám už žádný čas. A přesně to se nesmí stát. Zajímavé je, že pravidelná denní péče je téměř zadarmo.

Oblast hlavy

Už malé děti se učí zubní hygienu. Jde o jeden z jasných příkladů toho, jak důležité je o své zdraví pečovat. Ačkoliv k zubnímu kazu můžete přijít i jinak než špatným čištěním, stejně platí, že drtivá většina problémů se špatnou ústní hygienou souvisí. Pamatujte na to, že zuby je třeba čistit dvakrát denně po dvou minutách. Používat mezizubní kartáčky je nutnost.

Věnujte pozornost i oblasti nosu. Řada lidí má chronické potíže s nosohltanem. Dobré je použití spreje s mořskou vodou, který umí zdravě propláchnout nos. Podobně se dá použít i sprej s Vincentkou. Můžete využít i nosní konvičky či dopřát si nosní sprchu. Do misky s teplou vodou dáte Vincentku nebo obyčejnou sůl. Následně nosem nasajete dovnitř a pak opět vypustíte ven. O své dutiny i uši pečujte nošením čepice nebo čelenky. Podle potřeby zvolte napařování. Řekněme, že této oblasti budete věnovat asi deset minut.

Oblast hrudníku

Nejdůležitějším orgánem je zde srdce. Hned po něm jsou důležité plíce. Jak srdce, tak plíce ocení, když nebudete kouřit. Vedle toho je vhodné dopřát i těmto orgánům určitou sportovní aktivitu. Ta bude prospěšná i pro zbytek těla. Zahrneme ji proto jako společnou každodenní investici do našeho zdraví. Každý den si dopřejte alespoň 30 minut sportu či aktivního pohybu. Mělo by jít o pohyb, při kterém se zapotíme. Kdy nám stoupne tep, ale budeme se pohybovat v aerobním pásmu. Může jít o ostrou chůzi, jízdu na kole, plavání, běh. Vyberte si podle svého.

Oblast břicha

I pro náš žaludek a střeva bude dobré, když se budeme hýbat, nebudeme se přejídat a budeme jíst kvalitní stravu bohatou na zeleninu. Měli bychom si ale denně dopřát alespoň jeden nápoj, který bude zaměřen vysloveně na naše trávení. Každý musí volit podle toho, jaké potíže jsou pro něho nejčastější. Na rozbouřený žaludek či žlučník určitě pijte mátový čaj. Máte-li potíže s trávením a nadýmáním, zkuste heřmánek. Na našem webu najdete dost dalších příkladů. Zajímavý je třeba příspěvek o puškvorci. Příprava čaje vám nezabere více jak pět minut. Důležité je, abyste jej pili pravidelně. Máte-li jiné zdravotní problémy, používejte bylinky i proti nim.

Pohybové ústrojí

Pro udržení dobré kondice bude důležitá ona půlhodina, kterou jsme popisovali při podpoře srdce a plic. Mnoho lidí má ale určité specifické potíže, které vyžadují zvláštní cviky. Většina nemocných na doporučení fyzioterapeutů nedbá, což je velká škoda. V našem rozpisu nám zůstalo ještě 11 minut. Ty můžeme investovat do speciálního cvičení určeného přímo pro naše obtíže. Když tedy investujete tento zbylý čas podle vašich potřeb, máte zajištěno, že jste posílili své zdraví. Bez zvýšených časových nároků můžete při běžné hygieně přidat ještě otužování. Tím bude vaše péče již téměř dokonalá.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Herec Miroslav Etzler v těžkém stavu. Připojený na kyslíku teď lituje, že se nenechal proti covidu očkovat

Styl

BMI určuje, zda jste obézní, či nikoliv. Podle jednoduchého výpočtu během chvilky zjistíte, jak na tom...

Dům a zahrada

Naučte se v obchodě poznat zdravou vánoční hvězdu a vyhněte se chybám, kvůli kterým květina mnohdy...

Zavřít reklamu