Zásadní rady, které vám pomohou porazit chuť na sladké a zvládnout dodržet dietu bez cukru

 Ostatní 
27. ledna 2021 08:47 / Mirka Malá
  1
📷
4 fotografie v galerii
Kontrolujte cukry a kila půjdou dolů Depositphotos
Všichni to známe. Prázdný obal od čokolády, obaly od tyčinek či sušenek a přísaha, že to sladké už nikdy jíst nebudeme. Samozřejmě dobře víme, jak moc je cukr návykový. Ale má to řešení.

Existují totiž způsoby, jak se zbavit návyku na cukr a dodržovat dietu bez cukru, se kterými radí dietolog Michael Mosley. Jak tedy porazit chuť na sladké a dodržovat dietu bez cukru?

Jezte plnotučné výrobky

Všichni teď kupujeme nízkotučné jogurty, sýry či tvarohy, ale to je špatně. Produkt s nízkým obsahem tuku obecně znamená, že všechny dobré věci z něho byly odstraněny a byly nahrazeny cukrem a přísadami. Plnotučné výrobky vám udrží pocit plnosti po delší dobu a jsou skvělé pro dietu bez cukru.

Pijte vodu

Nealkoholické nápoje a ovocné šťávy obsahují velké množství cukru. Pokud vám ale čirá voda nechutná, a rozhodně nejste sami, pak klidně zvolte perlivou vodu s kouskem čerstvého citronu a trochou okurky.

Kontrolujte složení potravin

Že to zní jako klišé? Existuje ale mnoho zdrojů skrytých cukrů a je důležité zkontrolovat složení potravin a zjistit, kolik cukru konzumujete. Možná vás překvapí, co všechno nemůžete jíst při dietě bez cukru, protože i dokonce v potravinách, jako je chléb, je často přidaný cukr.

Při dietě si vařte sami

Pokud si jídlo vaříte sami, máte stoprocentní jistotu, že v něm nemáte žádný cukr. A najděte si recepty sladkostí, které budou bez cukru a přesto chutnají sladce.

Spěte více

Nedostatek spánku totiž zvyšuje hladinu stresového hormonu kortizolu, což může vést k chronickému zvýšení hladiny cukru v krvi a inzulínové rezistenci, takže budeme mít tendenci přibírat. Spánková deprivace také přímo zvyšuje hladinu ghrelinu, hormonu, který zvyšuje chuť k jídlu, a snižuje hladinu leptinu, hormonu, který vytváří pocit plnosti.

Cvičení všímavosti

Nejde o žádnou jógu nebo meditaci. Cvičení všímavosti rozvíjí vaši schopnost vytvořit určitou vzdálenost mezi pobídkami mysli a rozhodnutím jednat podle nich. V případě diety bez cukru jde o to, abyste dokázali odrazit chutě na sladké.

Jaké je denní doporučené množství cukru?

Doporučené denní množství cukru pro dospělé není více než 30 g volných cukrů (přibližně 7 čajových lžiček) denně. Volné cukry jsou ty, které se přirozeně vyskytují v ovoci, medu a dalších, a ty, které se přidávají do jídla a pití. Ten druhý je samozřejmě mnohem snazší měřit. Ve standardním systému označování potravin se v tom vyznáte asi tak, že obecně se má za to, že nízký obsah cukru je méně než 5 g cukru na 100 g.

Jaké jsou nejlepší náhražky cukru?

Dobrou zprávou je, že existuje spousta alternativ k rafinovanému cukru, takže stále můžete dosáhnout toho, že si osladíte život a přitom budete dodržovat dietu. Stévie a xylitol jsou sladidla bez cukru pocházející z rostlin, která mají velmi nízký obsah kalorií a je zapotřebí jen malého množství k oslazení jídla. Často je najdete v obchodě v granulované formě, můžete jimi tedy sladit nápoje nebo je používat při pečení. Agávový sirup je také skvělým přírodním sladidlem a má nízký glykemický index. Hodí se třeba na palačinky nebo na oslazení ovesné kaše. Dále čtěte: Vše, co potřebujete vědět o zařazení proteinu do jídelníčku.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Třiapadesátiletá topmodelka Helena Christensen ukázala nádhernou postavu jen v průsvitném krajkovém prádle

Styl

Cotardův syndrom: Existují lidé, kteří věří, že jim v těle neproudí krev nebo chybí orgány a cítí...

Dům a zahrada

Nezanedbejte říjnové práce na zahradě: Sázejte, uskladňujte a mulčujte