Zásadní rady, které vám pomohou porazit chuť na sladké a zvládnout dodržet dietu bez cukru

Kontrolujte cukry a kila půjdou dolů
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
27. ledna 2021 08:47 / Depositphotos
  1   1
Všichni to známe. Prázdný obal od čokolády, obaly od tyčinek či sušenek a přísaha, že to sladké už nikdy jíst nebudeme. Samozřejmě dobře víme, jak moc je cukr návykový. Ale má to řešení.

Existují totiž způsoby, jak se zbavit návyku na cukr a dodržovat dietu bez cukru, se kterými radí dietolog Michael Mosley. Jak tedy porazit chuť na sladké a dodržovat dietu bez cukru?

Jezte plnotučné výrobky

Všichni teď kupujeme nízkotučné jogurty, sýry či tvarohy, ale to je špatně. Produkt s nízkým obsahem tuku obecně znamená, že všechny dobré věci z něho byly odstraněny a byly nahrazeny cukrem a přísadami. Plnotučné výrobky vám udrží pocit plnosti po delší dobu a jsou skvělé pro dietu bez cukru.

Pijte vodu

Nealkoholické nápoje a ovocné šťávy obsahují velké množství cukru. Pokud vám ale čirá voda nechutná, a rozhodně nejste sami, pak klidně zvolte perlivou vodu s kouskem čerstvého citronu a trochou okurky.

Kontrolujte složení potravin

Že to zní jako klišé? Existuje ale mnoho zdrojů skrytých cukrů a je důležité zkontrolovat složení potravin a zjistit, kolik cukru konzumujete. Možná vás překvapí, co všechno nemůžete jíst při dietě bez cukru, protože i dokonce v potravinách, jako je chléb, je často přidaný cukr.

Při dietě si vařte sami

Pokud si jídlo vaříte sami, máte stoprocentní jistotu, že v něm nemáte žádný cukr. A najděte si recepty sladkostí, které budou bez cukru a přesto chutnají sladce.

Spěte více

Nedostatek spánku totiž zvyšuje hladinu stresového hormonu kortizolu, což může vést k chronickému zvýšení hladiny cukru v krvi a inzulínové rezistenci, takže budeme mít tendenci přibírat. Spánková deprivace také přímo zvyšuje hladinu ghrelinu, hormonu, který zvyšuje chuť k jídlu, a snižuje hladinu leptinu, hormonu, který vytváří pocit plnosti.

Cvičení všímavosti

Nejde o žádnou jógu nebo meditaci. Cvičení všímavosti rozvíjí vaši schopnost vytvořit určitou vzdálenost mezi pobídkami mysli a rozhodnutím jednat podle nich. V případě diety bez cukru jde o to, abyste dokázali odrazit chutě na sladké.

Jaké je denní doporučené množství cukru?

Doporučené denní množství cukru pro dospělé není více než 30 g volných cukrů (přibližně 7 čajových lžiček) denně. Volné cukry jsou ty, které se přirozeně vyskytují v ovoci, medu a dalších, a ty, které se přidávají do jídla a pití. Ten druhý je samozřejmě mnohem snazší měřit. Ve standardním systému označování potravin se v tom vyznáte asi tak, že obecně se má za to, že nízký obsah cukru je méně než 5 g cukru na 100 g.

Jaké jsou nejlepší náhražky cukru?

Dobrou zprávou je, že existuje spousta alternativ k rafinovanému cukru, takže stále můžete dosáhnout toho, že si osladíte život a přitom budete dodržovat dietu. Stévie a xylitol jsou sladidla bez cukru pocházející z rostlin, která mají velmi nízký obsah kalorií a je zapotřebí jen malého množství k oslazení jídla. Často je najdete v obchodě v granulované formě, můžete jimi tedy sladit nápoje nebo je používat při pečení. Agávový sirup je také skvělým přírodním sladidlem a má nízký glykemický index. Hodí se třeba na palačinky nebo na oslazení ovesné kaše. Dále čtěte: Vše, co potřebujete vědět o zařazení proteinu do jídelníčku.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nechce se vám k moři, ale bez vody si léto nedovedete představit? Máme pro vás netradiční tip

Dům a zahrada

Živý plot vám dokáže zajistit opravdu krásné soukromí. Ne každá dřevina se na něj ale hodí

Bydlení

Jedlá soda nemusí být vždy dobrý pomocník. Na tyto předměty ji rozhodně nepoužívejte

Zavřít reklamu