Některých zdravotních potíží se můžete zbavit pouze změnou spánkové pozice

Nevhodná spánková pozice může zavinit bolest pohybového aparátu
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Zdraví 
21. února 2021 09:24 / Pixabay
  0   0
Spánek má zásadní vliv na celkovou kvalitu života. Neovlivňuje ho však pouze délka spánku, výběr polštáře či matrace, ale i pozice, ve které usínáte. Spánková poloha může vyvolat některé bolesti a celkově zhoršit zdravotní stav. Zjistěte, jak byste měli usínat v závislosti na svých konkrétních potížích.

Většina lidí usíná každou noc ve stejné pozici. Málokdo však uvažuje nad tím, zda jeho tělu vyhovuje, či nikoliv. Pokud trpíte bolestmi zad, krční páteře nebo vysokým krevním tlakem, patrně by vám změna spánkové polohy prospěla.

Vysoký krevní tlak

Vysoký krevní tlak se nevyplácí podceňovat. Pokud se aktivně neléčí, může vést až k infarktu myokardu nebo cévní mozkové příhodě. Možná usínáte v poloze, která váš vysoký tlak ještě zvyšuje. Díky správné pozici ho můžete zmírnit. „Pokud vás trápí hypertenze, spěte na levém boku. Pozice povoluje tlak vyvíjený na cévy, které vracejí krev do srdce. Sídlí v pravé straně těla. Pokud spíte na pravém boku, cévy se mohou stlačit a zpomalit oběh,“ vysvětluje neurolog William Winter.

Bolest zad

Problémy se zády mohou dojít až do fáze, kdy vám nedovolí se téměř pohnout. V případě, že trpíte častými nebo dokonce chronickými bolestmi, změňte spací pozici. Usínejte na zádech, abyste měli vyrovnanou páteř.

Budete k tomu potřebovat i kvalitní matraci, v žádném případě nespěte na proleželé. V pozici na zádech si umístěte pod kolena polštář. Vypodložit si můžete i bederní páteř. Díky této poloze se vaše váha rovnoměrně rozprostře a nebude vyvíjet velký nátlak na jednotlivé části zad.

Bolest krční páteře

Pokud trpíte po ránu či během dne bolestí krční páteře, měli byste se zaměřit na to, jak spíte. Špatná spánková pozice či tvar polštáře může vést až k nepříjemné akutní blokádě. Když vás bolí krk, spěte na zádech. Pro tuto pozici využijte tenký polštář k vypodložení krku.

V lehu na zádech by měla být vaše hlava jen mírně pozvednutá. Ke zmírnění bolesti pomáhá i leh na boku. Budete však potřebovat trochu vyšší polštář, aby hlava neměla tendenci sklouzávat k rameni. Celá páteř by měla být v rovině. Dále vám pomůže, když koleny secvaknete polštář. Dále čtěte: I špatně se hojící zlomeninu můžete vyléčit za pár týdnů.

Refluxní choroba jícnu

Refluxní choroba jícnu může být velmi nepříjemná. Projevuje se návratem natrávené potravy a žaludečních šťáv do jícnu. Často ji způsobuje nezdravý životní styl. V případě, že pociťujete pálení za hrudní kostí často, vyzkoušejte jinou spánkovou polohu. „Usínání na pravé straně může zhoršit příznaky refluxu, proto se obraťte na levý bok,“ tvrdí neuroložka Rachel Salas.

Eva Vogelová | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Podmínky cestování se od pondělí opět mění. Víte, co aktuálně platí?

Dům a zahrada

Začíná období dýní. Je potřeba sklidit je ve správný čas, jinak vám do jara nevydrží

Bydlení

Podzim je ideální čas na stavbu skleníku. Díky němu se budete z bohaté úrody těšit dříve

Zavřít reklamu