Kešu ořechy mají jemnou chuť, pomahají udržet pokožku výrazně mladší a celkově brání stárnutí organismu

 Zdraví 
26. února 2021 17:34 / Bronislava Silná
  0
📷
5 fotografií v galerii
Kešu ořechy ovlivňují naše zdraví na několika frontách Depositphotos
Mnozí už dávno zjistili, že náš jídelníček významně ovlivňuje naše zdraví. Je proto dobré do pestré stravy zařazovat zdravé jídlo. A zdravé jsou i kešu ořechy.

Kešu ořechy jsou velmi oblíbené pro svou jemnou chuť i využití v kuchyni. Ještě lepší účinky mají na naše zdraví. Přísně vzato nejde o ořech. Konzumuje se vyloupnutý obsah nažky stromu s názvem ledvinovník západní.

Co obsahují

Kešu ořechy obsahují hořčík, zinek a měď. Najdeme v nich i vápník a draslík. Jsou dobrým zdrojem bílkovin, je jí až 17 procent celkové váhy kešu ořechů. Důležitý je vitamin K, E, B6 a kyselina listová. Velmi důležitý je zeaxanthin, lutein a další látky s antioxidačními účinky. Kešu jsou bohaté na zdravé tuky. Mají asi 82 procent nenasycených mastných kyselin, přičemž z toho 66 procent jsou mononenasycené tuky, které prospívají srdci.

Co ovlivňují

Kešu ořechy ovlivňují naše zdraví na několika frontách. Měď a antioxidanty se podílejí na tvorbě kolagenu a tím přímo ovlivňují stav naší pleti a celkově brání stárnutí organismu. Díky zinku a dalším složkám je zase posílena imunita a schopnost hojení. Lutein a zeaxanthin chrání naše oči, redukují oční zánět, snižuje se riziko šerosleposti a makulární degenerace. O prospěšnosti pro srdce jsme už psali. Stejně tak ale působí jako prevence diabetu, rakoviny i vysokého krevního tlaku. Obsah mědi pozitivně ovlivňuje i hospodaření těla se železem. Kešu jsou tedy dobré i pro lidi a anémií. Ovlivňují metabolismus a pomáhají spálit přebytečné tuky v těle. Hořčík zase ovlivní fungování nervů a svalů. Kešu jsou skvělé i jako pomoc proti depresím a nervozitě.

Jak konzumovat

Kešu nejsou levné, ale na druhou stranu jich není třeba konzumovat obrovské množství. Už pět ořechů denně má pozitivní dopad na naše zdraví. Chcete-li si ale dopřát víc, můžete. Jen je třeba myslet na to, že větší množství obsahuje také dost energie. Nejlepší jsou pochopitelně přírodní, nepražené a nesolené. Z kešu se dají vyrábět různé zajímavé dobroty. Oblíbené jsou u veganů, ale hodí se pro každého. Z kešu vyrobíte rostlinnou smetanu, základ pro nepečené zákusky. Připravit se dá kešu máslo či kešu sýr. Výtečné je kešu přimíchat k dalším zdravým ořechům a dávat si je jako svačinu. Kdo chce kalorickou bombu, může si připravit pomazánku na způsob nutely. Návod najdete zde. Jen doporučujeme použít místo cukru či medu čekankový sirup, o němž jsme psali zde.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Herec Miroslav Etzler v těžkém stavu. Připojený na kyslíku teď lituje, že se nenechal proti covidu očkovat

Styl

BMI určuje, zda jste obézní, či nikoliv. Podle jednoduchého výpočtu během chvilky zjistíte, jak na tom...

Dům a zahrada

Naučte se v obchodě poznat zdravou vánoční hvězdu a vyhněte se chybám, kvůli kterým květina mnohdy...

Zavřít reklamu