Snažíte se omezit kávu? Vyzkoušejte místo ní alternativy zvyšující energii

 Ostatní 
07. června 2021 16:24 / Mirka Malá
  0
📷
4 fotografie v galerii
Energii z kávy lze získat i jinde a bez rizika Depositphotos
Pro mnoho z nás je káva nezbytnou součástí našeho dne. Existují však způsoby, jak získat energii i z jiných zdravých alternativ bez obsahu kofeinu a bez vedlejších účinků.

Káva je nejoblíbenějším nápojem světa, jejíž obliba navíc neustále roste, zejména i díky různým novým trendům. Co takhle proteinovou kávu nebo ledovou kávu s oblíbeným likérem? Káva má ale i svoje stinné stránky, a to především ve chvíli, kdy jí pijeme příliš mnoho. Kávou se totiž lze i předávkovat. O kladech a záporech pití kávy si můžete přečíst zde: Co všechno způsobje káva v našem těle.

Proč bychom měli uvažovat o omezení kávy

Trvalé a především nadměrné pití kofeinu může vést k únavě nadledvin, což může způsobit chronické migrény, zvýšený krevní tlak, nerovnováhu hormonů, úzkost, stres a narušení spánku. Pití příliš velkého množství kávy může také způsobit, že se budete na tento nápoj, respektive jeho dodávku energie, příliš spoléhat a vybudujete si na něm závislost.

Co mohou nabídnout alternativy kávy

Naštěstí existují způsoby, jak se těmto vedlejším účinkům vyhnout. Hledat můžeme zdravější alternativy, u kterých nevznikají žádné závislosti.

Některé z výhod pití kávy pocházejí totiž z polyfenolů v ní obsažených, což jsou antioxidanty s potenciálními přínosy pro zdraví. Ty zahrnují léčbu problémů s trávením a prevenci cukrovky a kardiovaskulárních onemocnění. Existuje však spousta dalších energizujících možností jídla a pití, které také obsahují polyfenoly.

Jaké jsou alternativy kávy, které vám dodají energii?

Nutriční specialistka Cheryl Telfer říká, že "například čerstvé zeleninové a ovocné šťávy jsou pro tělo skutečně výživné a rychle vás nabijí energií.“ To souvisí se skutečností, že neobsahují vlákninu, což znamená, že energeticky bohaté vitaminy, minerály a fruktóza v těchto druzích ovoce a zeleniny se rychleji dostanou do krve.

Tzv. adaptogenní byliny, jako je ženšen a rozchodnice růžová, jsou další dobrou volbou, protože pomáhají zvyšovat energii a zlepšují vaše duševní funkce a fyzickou výdrž.

Výborným příkladem je například šťáva z mrkve, řepy a jablka. Vyrobíte si ji opravdu snadno a jeden drink má navíc jen 50 kalorií.

Potřebovat budete 1,5 šálku vody, 1 velkou mrkev, 1 žlutou nebo červenou oloupanou řepu, 1 jablko a 1 tlustý plátek čerstvého zázvoru. Vše dejte najednou do mixéru, můžete přidat několik kostek ledu a rozmixujte tak, abyste vytvořili nápoj.

Můžete si tak vyrobit například i mrkvovo-zázvorový džus, když vynecháte řepu a jablko a místo toho použijete 3 mrkve. Další alternativou je řepový-zázvorový džus, ve kterém pro změnu nebude mrkev a jablko, jež nahradíte třemi řepami. Dále čtěte: Cukr je návykový a vyvolává deprese. Jeho nadměrná konzumace může dokonce přispět k formám demence.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Herec Miroslav Etzler v těžkém stavu. Připojený na kyslíku teď lituje, že se nenechal proti covidu očkovat

Styl

BMI určuje, zda jste obézní, či nikoliv. Podle jednoduchého výpočtu během chvilky zjistíte, jak na tom...

Dům a zahrada

Naučte se v obchodě poznat zdravou vánoční hvězdu a vyhněte se chybám, kvůli kterým květina mnohdy...

Zavřít reklamu