Vyzkoušejte oční jógu. Pomáhá zmírnit únavu očí a udržet zrak v dobré kondici

Oční jóga přinese úlevu namáhaným očím
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
09. července 2021 13:09 / Depositphotos
  0   0
Práce u počítače dnes není nic neobvyklého. Neustálé zírání do obrazovek počítačů, televizí a telefonů však má svá úskalí, které se projevují zejména únavou očí. Několik hodin denně se zrak soustředí na jedno místo ve velmi blízké vzdálenosti obličeje. Únava očí jde často ruku v ruce s bolestí hlavy. Tyto potíže dokáže zmírnit oční jóga. Jak ji provádět?

Nepočítejte s tím, že po praktikování oční jógy budete lépe vidět. Nezlepší se krátkozrakost, dalekozrakost ani astigmatismus. Doposud nebylo objeveno cvičení očí, které by zlepšovalo poruchu zraku. To však neznamená, že vám oční jóga neuleví alespoň od únavy. Oči se dívají dlouho pouze na krátkou vzdálenost, což oční svaly zatěžuje. Můžete však své oči trénovat a poté již nebudou tolik unavené. Všechny následující cviky můžete provádět kdykoliv a kdekoliv.

Zaostřujte očima

Zaostřováním posílíte oční svaly. Udělejte si pohodlí a zaměřte se očima na konkrétní předmět do dálky. Dívejte se na něj několik sekund. Následně přesuňte pozornost k bližšímu předmětu a opět na něj koukejte několik vteřin. Poté zaměřte svůj zrak na předmět, který máte přímo před sebou. Můžete si před sebe dát i svůj palec. Nakonec zaměřujte svůj pohled postupně na všechna tři místa. Cvičení opakujte několikrát za sebou.

Rozpohybujte oči

Rolování očí můžete provádět ve vzpřímeném stoji i sedu. Pokuste se uvolnit tělo, spusťte ramena dolů a dívejte se přímo před sebe. Hlava se vám nesmí vůbec hnout, měla by být po celou dobu cvičení na stejném místě.

Začněte očima dělat velké kruhy ve směru hodinových ručiček a poté pokračujte v protisměru. Následně se podívejte doprava a nahoru. Proveďte totéž i na druhou stranu s tím rozdílem, že na levé straně se nepodíváte nahoru, ale dolů. Nakonec strany vyměníte a kouknete se doprava dolů a doleva nahoru.  

Překryjte si oči dlaněmi

Dopřejte svým očím trochu klidného odpočinku. Třete si dlaně o sebe zhruba dvacet vteřin, aby se v nich utvořilo teplo. Jemně je položte na tvář tak, aby konečky prstů ležely na čele a dlaně se nacházely v úrovni očí. Nedotýkejte se s nimi očních bulev. Zavřete oči, vnímejte chvíli svůj dech a relaxujte.

Představujte si, že vaše oči absorbují temnotu a zároveň přijímají léčivé teplo z rukou. Nakonec očima zamrkejte a pomalu od nich dlaně oddalujte, aby si zrak zase přivyknul na světlo. Lidé hazardují nejen se svým zrakem, ale i sluchem. Co je příčinou jeho slábnutí a jak tomu zabránit?

Zdroj info: www.yogainternational.com, www.healthline.com, www.vogue.co.uk.

Eva Vogelová | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Komplikace pro turisty mířící do Řecka. V zemi dochází k prudkému zhoršení covidové situace

Dům a zahrada

Vypěstujte si asijskou superbylinu, zdroj cenných minerálů a vitaminů

Bydlení

Kuchyňská sůl patří mezi užitečné pomocníky v domácnosti. Odstraní skvrny z prádla i koberce

Zavřít reklamu