Každodenní stres je nebezpečnější, než si myslíte. Jeho projevy na zdraví jsou různé

Nahromaděný dlouhodobý stres nepřináší nikomu nic dobrého
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
13. dubna 2021 08:05 / Pixabay
  2   0
V dnešní době není snadné se vyhnout stresu. Pokud však tvoří nedílnou součást vašeho každodenního života, zamyslete se nad tím, jak svůj život změnit, aby v něm stres už nezabíral tolik prostoru. Zanedlouho by vás následkem velkého stresu mohly postihnout nepříjemné zdravotní potíže. Přečtěte si, co všechno vám hrozí.

Stres v malé míře člověku prospívá. Dokáže ho vybičovat k lepším výkonům, ale rozhodně by nemělo jít o dlouhodobý stav, který probíhá denně. Nahromaděný stres může nenávratně poškodit vaše zdraví, takže byste se měli naučit alespoň zmírňovat jeho intenzitu. Není to jednoduché, ale existuje několik možností, které lze vyzkoušet. Soustředit se můžete na pravidelný pohyb, zdravou stravu, meditace, nebo svůj stav můžete konzultovat s terapeutem.

Stresem si můžete poškodit chrup

Stres má negativní dopad na zdraví zubů, což většinou napadne málokoho. Během dlouhodobého stresu někteří lidé ve spánku skřípou zuby, aniž by to věděli. Zjistí to většinou až poté, co jim zubař řekne, že mají ohoblované hrany zubů a poškozenou sklovinu.

Následkem toho jsou zuby křehčí, náchylnější na kazivost, odvápnění a citlivost na některé nápoje či potraviny. Navíc dostává zabrat i čelist, která je ve spánku zatnutá. Skřípání ve spánku můžete vůlí sotva ovlivnit, ale můžete se učit pracovat se stresem ve dne a na noc si nasazovat chránič na zuby.

Stres má negativní dopad na funkci srdce

Nadměrný a dlouhodobý stres škodí i srdci. Stresové hormony zvyšují srdeční frekvenci, stahují cévy, a tím se zvyšuje krevní tlak. Srdeční sval musí pracovat tvrději. Podle Amerického institutu stresu se výskyt srdečních záchvatů zvyšuje po velkých událostech, do kterých se počítají zemětřesení, hurikány nebo tsunami. Vyvolávají totiž v lidech extrémní napětí. Spojitost stresu se zvýšeným výskytem kardiovaskulárních chorob dokazuje i vědecká studie z roku 2017. Více si o ní můžete přečíst zde.

Stres je zodpovědný za přibírání nežádoucích kilogramů

Stres nese vinu často i za rychlé přibírání na váze. V případě, že dlouhodobě trpíte zvýšeným napětím, stresem či úzkostmi, nejspíš máte i zvýšenou potřebu konzumovat hodně jídla. Nejvíc člověka dokážou uklidnit potraviny, které však obsahují mnoho cukru, takže najednou začne přibírat. Přejídání rozhodně vašemu tělu neprospívá. Nadváha s sebou nese řetězec dalších zdravotních komplikací.

Často se stává, že se lidé zdravě stravují a pravidelně sportují, ale pořád nevidí na svém těle téměř žádné změny. V takovém případě je vhodné se zamyslet nad mírou stresu, který tělu může bránit v hubnutí. Dále čtěte: Pokud chcete zhubnout přebytečná kila, zjistěte, jaký typ postavy máte a dobrých výsledků dosáhnete rychleji.  

Eva Vogelová | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Cestovatelská mapa se opět mění. Připravte se na velké komplikace

Dům a zahrada

Pro bohatou úrodu okurek přidejte do zálivky obyčejný cukr

Bydlení

Nápady, jak vybavit dětský pokoj malému školákovi předtím, než začne nový školní rok

Zavřít reklamu