Co jíst v letních vedrech

Vodní meloun je v letním horku výborný. Zasytí a obsahuje spoustu vody.
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
04. srpna 2017 13:48 / Shutterstock
  8   0
Je vcelku logické, že na určité pokrmy nemá v létě člověk vůbec chuť. Navíc jsou zahrady i supermarkety plné ovoce a zeleniny. Naučme se proto využívat potenciálu, který máme. Ušetříme a ještě prospějeme vlastnímu zdraví. Máme několik zásad, které vám pomohou.

1. Jezte lehká jídla

Nesnažte se jíst za každou cenu řízek se salátem, smažáky a další pokrmy, ve kterých si možná libujete v jiné části roku. Letní strava má být opravdu bohatá na zeleninu. Samozřejmě můžete použít podle chuti i libové maso. Hodí se i vejce a sýr k postrouhání nebo jen tak pro chuť.

2. Doplňujte tekutiny

K doplnění tekutin a k celkovému osvěžení se hodí vlažný čaj. Skvělý je čaj zelený, který vás ochladí. Tohle funguje, pokud čaj nesladíte. K doplnění tekutin můžete s úspěchem použít i vodní nebo jiný meloun. Vyhýbejte se příliš ledovým a příliš sladkým nápojům. Příjemná může být večer sklenice piva nebo vinný střik.

3. Potraviny, které chladí

Existuje celá řada potravin, které mají vysloveně chladivé účinky. Vedle těch, které už byly zmíněny v předchozím textu, je třeba připomenout obzvlášť jogurty a zakysané mléko. Opět bez přídavků cukru. Ze zeleniny pak zejména rajčata, salát, ředkvičky. Své udělají i studené polévky, které opravdu nemusí být jen v podobě rozmačkaných jahod v mléce. Stačí projít internet a vybrat si ze španělské či řecké kuchyně tu správnou. V nápojích můžete využít také mátu či meduňku. Do pokrmu lze v rozumném množství přidat hrách či fazole mungo. Mírně slané pokrmy jsou v horku rozhodně výhodnější než ty sladké.

4. Sladké a moučné ne

Sladké potraviny včetně zmrzliny vám nezaženou pocit žízně. Naopak po nich dostanete mnohem větší chuť na další porci. Souvisí to i s tím, že cukr má tendenci v našem těle vázat vodu, což logicky nese sebou potřebu jejího přísunu. Současně cukr vyvolává potřebu dalšího cukru, vede k přejídání a na to nejsme v parném létě nastaveni.

Podobné to je vlastně i s moukou. Pokud budeme konzumovat příliš mnoho pečiva, budeme mít velký příjem sacharidů, stále žízeň a potřebu něco sníst, aniž bychom byli schopni v letních vedrech energii vydat.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Kam za předvánočními nákupy? Nabízí se Polsko, Německo, Anglie nebo i exotická Dubaj

Dům a zahrada

Trávíte podzim s knížkou v ruce? Vyrobte si vlastní záložku do knihy

Bydlení

Ceny energií a dalších komodit rostou. Přinášíme stručný přehled inspirací, jak v domácnosti ušetřit

Zavřít reklamu