خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Bez elektrolytů nemůže naše tělo správně fungovat. Čím je doplnit?

Elektrolyty jsou zodpovědné za přenos elektrických impulzů mezi buňkami a je nutné je doplňovat
📷
Dalších 6 fotografií v galerii
 Zdraví 
24. září 2017 08:50 / Shutterstock
  2   0
Jako elektrolyty označujeme ionizované formy minerálů, kam patří sodík, draslík, hořčík, vápník, chlor a fosfor. Každý z nich plní v těle specifickou funkci a deficit kteréhokoliv z nich má negativní vliv na správné fungování našeho organismu.

Rozhodující je pak také nejen jejich přítomnost, ale i vzájemné poměry, které rozhodují o tom, kolik tekutiny budě uvnitř a kolik vně buněk.

Význam elektrolytů

Elektrolyty jsou významné pro rovnováhu tekutin v buňkách, tkáních a svalech a pro jejich neustálou hydrataci. Pokud v těle nemáme dostatek těchto látek, můžeme často pociťovat svalové křeče či bolest svalů, nebo se nepoměr elektrolytů v těle projeví třeba častými bolestmi hlavy.

Elektrolyty jsou zodpovědné za přenos elektrických impulzů mezi buňkami, za udržování zdraví buněčných stěn a celkovou dobrou funkci buněk. Má-li naše tělo vyváženou hladinu elektrolytů, spontánně si řekne o doplnění tekutin, když je potřebuje a nedochází tak k dehydrataci. Rovnováha elektrolytů v těle zrychluje metabolismus, čímž dochází k rychlejšímu spalování energie. To může být důležité třeba v případě, kdy se snažíme zhubnout.

Jak zajistit tělu dostatečné množství elektrolytů?

  • Zelená listová zelenina (draslík, hořčík a vápník)
  • Banány (draslík)
  • Sušené meruňky (draslík)
  • Dýňě (draslík)
  • Mořské řasy (chlorid)
  • Avokádo (draslík)
  • Červené, žluté a oranžové ovoce a zelenina (draslík a sodík)
  • Rajčata (chlorid)
  • Kokosové mléko (draslík)
  • Celer (sodík a chlorid)
  • Luštěniny (draslík, vápník a hořčík)
  • Ořechy a semena jako mandle, kešu, sezamová a slunečnicová semínka (hořčík)

Rychlé doplnění elektrolytů

Při pocení ztrácíme primárně sodík a draslík. Pro nejrychlejší doplnění jsou vhodné tekutiny, které tyto dva minerály obsahují v hojném množství.

  • Pomerančová šťáva
  • Šťáva z kořenové nebo listové zeleniny
  • Jedním z nejlepších elektrolytů, které se ve volné přírodě vyskytují je kokosové mléko.

Nezapomínejte, že přes celý den se ve vašem těle děje mnoho změn a ledviny mají za úkol udržet potřebnou míru elektrolytů v krvi. Elektrolyty se však lehce ztrácejí prostřednictví pocení, a proto jakákoliv fyzická aktivita ohrožuje jejich výskyt v těle. Náhrada elektrolytů je důležitá zejména u zvýšené fyzické aktivity,  vytrvalostních aktivit a nadměrné potivosti.

📷
6
fotografií
Monika Thomsonová | inStory.cz
Kam dál?
Zkuste ideální čaj do sychravého počasí. Detoxikuje a zároveň podporuje dlouhověkost
Vyhazujete slupky od cibule do koše? Odteď už nebudete
Jak na zánět močového měchýře
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Věříte na duchy? V těchto evropských hotelích můžete prožít skutečně atmosférický Halloween

Zprávy

Čunek rozhodl: Změna plánu!

Bydlení

Éterické oleje mají v domácnosti široké uplatnění. Pomohou s prádlem i v kuchyni