Nejčastější problémy v těhotenství zaženete vyzkoušenými postupy

Těhotenství není pro některé ženy nic příjemného
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Děti 
27. února 2018 09:04 / Shutterstock
  0   0
Některé ženy vnímají těhotenství jako nejkrásnější období v životě, jiné jej doslova protrpí. Každá žena, ale i každé těhotenství je jiné a v rámci devíti měsíců gravidity vás nemusí potkat žádný problém, ale může vás jich potkat i více. Toto jsou ty nejtypičtější a my máme rady, jak se jich zbavit.

Jakmile žena přijde do jiného stavu, její tělo a vnímání různých skutečností se začne okamžitě měnit, aniž by to mohla jakkoliv ovlivnit. S těhotenstvím jdou ruku v ruce i některé nepříjemnosti, od kterých si naneštěstí můžete pomoci, víte-li, jak na to.

Nevolnost v prvním trimestru

Tzv. ranní nevolností trpí v těhotenství velké procento žen. Přesto, že v názvu stojí slovo "ranní", mohou ženy pociťovat závratě, nechutenství, silnou únavu a pocity na zvracení po celý den, ba dokonce i v noci.

Pokud je toto váš případ, tak těsně před tím než vylezete ráno z postele snězte něco malého, jako třeba sladký suchar nebo sušenku, aby se vám zvýšila hladina cukru v krvi. Poté pomalu vstaňte a udělejte si snídani.

Přes den se snažte jíst častěji, ale menší porce a vynechte tučná a smažená jídla. Nezapomínejte ani na dostatečný pitný režim. Vhodná je obyčejná voda, ale například i fenyklový čaj, který zklidňuje žaludek. Před spaním sněžte něco malého a lehkého.

Křeče v nohou

Problémy s lýtkovými svaly se obvykle objevují až s příchodem druhého trimestru, nebo dokonce až v druhé polovině těhotenství. Způsobuje je nadměrné zatížení nohou při denním pohybu a útlak žil a nervů v pánvi zvětšující se dělohou.

Abyste křečím předešly, dopřejte si pravidelný pohyb klidně jen v podobě kratších procházek – ovšem každý den. Pro usnadnění oběhu krve spěte na levém boku a během dne si odpočiňte s nohama nahoře. Noste boty s nízkým podpatkem a před spaním si lýtka protáhněte a namasírujte.

Bolavá záda

Zvětšující se bříško a prsa zcela mění zatížení kostry a celkový postoj a často se stává, že žena začne pociťovat bolesti především v oblasti bederní páteře. Důležité je dbát právě na správné držení těla. Správnými cviky můžete zpevnit ty části těla, které to zrovna potřebují a od bolavých zad si tak odpomoci.

Nejvhodnější je navštěvovat speciální těhotenská cvičení, jógu či plavání, ale pracovat na sobě můžete i doma. Raději si ale přečtěte, které sporty v těhotenství nikdy nepraktikovat.

Noční bdění

Většina žen pociťuje s postupujícím těhotenstvím zhoršený spánek. Zpočátku jej může způsobovat častější potřeba dojít si na malou, později se mohou přidat křeče, nepohodlné spaní s bříškem nebo obavy, které nedovolí ženě klidně spát.

Proti nespavosti nejlépe pomáhá dát si před spánkem krátkou procházku, pustit si uklidňující hudbu, začíst se do oblíbené knížky. Osvědčil se i speciální těhotenský podlouhlý polštář, který je vhodný zejména při spaní na boku (tedy v poloze většiny těhotných žen). Vložte si jej mezi kolena, opřete o něj rostoucí bříško a uvidíte, jak se vám uleví. Před spaním už raději nepijte, jelikož váš močový měchýř je mnohem citlivější a vzbudí vás i kvůli nepatrnému množství.

Pálení žáhy

Ač jste pálení žáhy nikdy nepociťovala, najednou je u vás na denním pořádku? To je v těhotenství běžné. Vyzkoušejte žaludeční čaj z heřmánku, meduňky a máty. Čaj nechte vyluhovat, přeceďte a popíjejte před jídlem. Můžete zkusit sníst i pár mandlí nebo trochu kustovnice čínské. Naopak se vyvarujte kávy, čokolády, rajčat a tučných jídel. Na noc si pod záda dejte více polštářů, abyste spala v polosedě.

📷
5
fotografií
Kateřina Kofroňová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte hlavní město Slezska a jeho okolí. Nabízí nejstarší muzeum střední Evropy, kulturu i sport

Dům a zahrada

Dárky na poslední chvíli, které určitě potěší každého majitele mobilu

Bydlení

Bolí vás každý den nohy? Pořiďte si domů pomocníka, který vám je promasíruje

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn