Ani při bolestech kloubů se člověk nemusí vyhýbat sportu. Jen je třeba volit aktivity s rozvahou

Sportovat lze i s bolavými klouby
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
26. února 2018 14:21 / Shutterstock
  0   1
Bolí vás klouby a přesto byste se rádi věnovali nějaké sportovní činnosti? Klidně můžete, jen je třeba dobře zvážit, jaké. Existují dokonce aktivity, které vašim bolavým kloubům prospějí.

Každý člověk dává přednost jinému druhu pohybu. Kloubům obecně prospívá pravidelná pohybová aktivita. Při problémech s bolestmi kloubů je vhodné například plavání a cvičení ve vodě, protože se snižuje zátěž vyvíjená na klouby. Vhodná je také pravidelná chůze po měkkém terénu, například na lesních cestách. O nejčastějších příčinách bolesti kloubů a nejlepší prevenci jsme psali zde.

Pozor na úrazy kloubů

Úrazy kloubů mohou být buď méně vážné, kdy stačí kloub zpevnit použitím obinadla, anebo vážné, které jsou spojeny s výraznou bolestí, otokem a hematomem a omezením hybnosti zraněného kloubu. Jako první pro zmírnění otoku kloub ledujte, nohu si položte nad úroveň kyčle, a postižené místo stabilizujte obinadlem.

Odborníci radí nohu především nezatěžovat a co nejdříve vyhledat pomoc lékaře. Následná léčba se liší dle typu a rozsahu poranění kloubu. Záleží, zda se jedná o mikrotraumata, nebo už o malé natržení či dokonce úplné poškození kloubních pouzder, vazů, šlach eventuálně úponů a svalů.

Kterým sportům se vyhýbat?

V případě potíží s bolestmi zad či kloubů doporučují odborníci vyhýbat se sportům, které jsou spojeny s vyšší a nárazovou zátěží (například při rychlém a náhlém pohybu, jako je třeba tenis, ale i golf). A také aktivitám, při nichž člověk dlouhodobě zatěžuje pohybový aparát (například dlouhodobý běh).

Dále by se lidé s bolavými klouby měli vyhýbat sportům, u kterých si nemohou zvolit vlastní tempo a také těm, u kterých hrozí vyšší míra rizika úrazu či pádu, jako je volejbal nebo fotbal. O nevhodnosti veškerých kontaktních či bjových sportů ani netřeba mluvit.

Pohyb u lidí 60+

U lidí ve starším věku vždy záleží na případných zdravotních problémech, kondici a trénovanosti konkrétního jedince.

Obecně, pokud chtějí starší lidé udělat něco pro své zdraví a s pohybem jako takovým, je ideální začít nejprve chůzí, popřípadě jízdou na kole či plaváním. Předem je ale potřeba vazivové tkáně a svaly na výraznější zátěž důkladně připravit. 

Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Utajené krásy za velkou louží. Co byste ve Spojených státech nečekali

Dům a zahrada

Křovinořez nebo vyžínač. Co vybrat na zahradu

Bydlení

V zimní ložnici by neměly chybět květinové vzory a okysličovací rostliny

Zavřít reklamu