Co s nevhodným dárkem? Poradíme!
Zakoupili jste přes internet?
V případě, že bylo zboží zakoupeno přes internet, máte vyhráno. Platí totiž zákon, který stanoví, že máte celých 14 dní na to, abyste mohli zboží bez udání důvodu vrátit. Pokud bude věc jevit známky opotřebení, může vám být stržena určitá částka, ale něco dostanete. Právo na vrácení peněz máte, i když si zboží vyzvednete na kamenné prodejně. Důležité je pouze to, zda bylo objednáno přes e-shop.
Koupili jsme dárek v obchodě
V takovém případě záleží na prodejci. Někteří prodejci bez problémů vezmou zboží zpět, a to zejména tehdy, pokud je nerozbalené a zjevně vhodné k dalšímu prodeji. Také jsou povinni vzít zpět prodávané výrobky tehdy, když uváděli v předvánoční reklamě možnost vrácení zboží. I v tomto případě platí, že je výhodou nechat věci v původních obalech, zachovat visačky a další prvky. Když šlo o oblečení, bývá s prodejcem snadné se dohodnout na výměně za správnou velikost. Prodejce nepřichází o zisk, takže rád vašemu přání vyhoví.
V určitých obchodech nenakupujte
Zkušenost s nevhodným dárkem může být impulsem pro založení „černé listiny“ obchodů, kde už nikdy nebudete nakupovat. Vyplatí se sbírat tyto informace, sledovat i přes internet zkušenosti ostatních a nenechat špatné obchodníky, aby se obohacovali na váš účet. Mnoho všelijakých obchodníků, kteří dovážejí různé zboží má velký elán, když zboží prodávají, ale problém nastává, když by jej měli vzít zpět či řešit reklamace.
Krajní řešení
Pokud selžou všechny možností, můžete se nechat inspirovat literaturou a založit si skříň na nevhodné dárky. Z ní potom můžete vytáhnout dárek v momentu, kdy zjistíte, že by se někomu hodil a líbil.