Vyrobte si zdravou snickers tyčinku. Vyjde vás na pár korun a je zcela bez cukru

Mlsat můžeme i zdravě a vyjde nás to levněji
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Recepty 
18. září 2018 07:54 / Depositphotos
  0   1
Receptů na nejrůznější pamlsky je plný internet. Ale tuhle snickersku najdete jen u nás. Je hotová za pár korun, nevyjde vás draho a navíc je lepší než originál. Vyzkoušeli jsme to za vás.

Ruku na srdce – koho by občas nehonila mlsná? Jenže sladkosti našemu tělu neprospívají a ještě se navíc mohou negativně projevit na naší postavě. Takže když už mlsat, tak zdravě. A věřte, že to jde.

Zdravé mlsání

Ořechy jsou pro naše zdraví doslova nezbytné. Ukrývají v sobě spoustu cenných látek, mimo jiné i vápník, železo, fosfor a především hořčík, jenž zajišťuje správnou činnost svalů a nervů. Dodávají tělu také potřebnou vlákninu. Z bílkovin obsahují dostatek aminokyseliny arginin, která roztahuje cévy a zlepšuje tak průtok krve k srdci, čímž může předcházet infarktu.

Hořké mandle

Jde o jádra stromu mandloně obecné. Obsahují vitaminy skupiny B, vitamin E, dále vápník, draslík, železo, zinek a hořčík. Posledního jmenovaného minerálu mají mandle tolik, že jsou díky němu velmi prospěšné jako doplněk stravy pro pevné nehty, pružné a lesklé vlasy a zdravě vypadající pleť. Hořčík zmírňuje křeče, tiky a nervozitu. Mandle posilují imunitu, starají se o zdravé kosti, zuby a srdce. Snižují hladinu cholesterolu a chrání tělo před volnými radikály. Jsou prevencí rakovinného bujení a měly by být součástí jakékoliv očistné kůry.

Arašídové pohlazení

Arašídy se před konzumací musí pražit, za syrova chutnají podobně jako fazole. Teprve pražením dosáhneme té chuti, kterou známe. Arašídové ořechy jsou skvělým lékem na nervovou soustavu, podporují krvetvorbu, léčí nemoci srdce a cév, pečují o krevní oběh i látkovou výměnu. Arašídový olej je dokonce vhodnou prevencí zubního kazu.

Exotický kokos

Kokosový ořech obsahuje hořčík, fosfor, zinek, železo i draslík. Jeho konzumace je vhodná při osteoporóze, bolestech kostí, svalů, kloubů a při lámavosti vlasů a nehtů.

Nezbytné suroviny

Než se pustíte do výroby domácí zdravé tyčinky s oříšky, zajděte na nákup a dejte do košíku:

  • 100 g neloupaných mandlí
  • 100 g nepražených a nesolených arašídů
  • kokosový olej (potřebovat budete asi 2 lžíce)
  • 1 malou plechovku kokosového mléka (50 g)
  • mletý nebo strouhaný kokos (využijete jen asi 1 polévkovou lžíci)
  • 150 g datlí
  • kakao (potřebujete 1 lžíci)

Jak na to?

Alespoň dvě hodiny před přípravou namočíte 50 g arašídů do vody. Na korpus nadrtíte mandle v mixéru, smícháte s kokosem, špetkou soli a rozpuštěným kokosovým olejem. Směs natlačíte do menší čtvercové nádoby. Na korpus pak navrstvíte datlový karamel. Ten si připravíte tak, že v mixéru důkladně namixujete mandle na hutnou hmotu. Dáte bokem.

Do mixéru dáte připravené arašídy, ze kterých jste slili vodu. Přidáte tuhou část z plechovky kokosového mléka a špetku soli. Pořádně umixujete. Tuto směs pak smícháte s datlovou pastou. Bude-li příliš hutná, můžete přidat lžíci rozpuštěného kokosového oleje. Směs rozetřete na korpus.

Zbylé arašídy (50 g) opražíte na sucho na pánvi nebo v troubě. Navrstvíte je na datlovou směs. V posledním kroku pak smícháte rozpuštěný kokosový olej se lžící kakaa. Směsí polijete či pokapete snickers hmotu. Vše dáte ztuhnout do lednice alespoň na dvě hodiny. Poté vyjmete, nakrájíte na tyčinky a můžete mlsat dle libosti. Svému zdraví ani postavě rozhodně neublížíte ani s extra zdravým dýňovým dortem.

Martina Langová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Tajemná atmosféra, spalující vedro i sníh: To jsou nejzvláštnější pouště na naší planetě

Dům a zahrada

Způsoby, jak vytvořit dojem vysokého stropu

Bydlení

Nedostatek přirozeného světla má vliv na zdraví. Citlivé jsou na to hlavně děti

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu