Dokáží porazit rakovinu i odbourat stres! Znáte nejzdravější potraviny na světě?

Některé potraviny jsou zdraví velmi prospěšné
📷
Dalších 7 fotografií v galerii
 Zdraví 
12. února 2017 06:55 / Shutterstock
  0   0
Dokáží porazit rakovinu, snížit krevní tlak, bojují s depresí, nakopnou imunitní systém. Řeč je o potravinách, které jsou zdrojem energie. Ale znáte patnáct těch nejzdravějších?

Podle odborníků na výživu by na vašem stole nemělo chybět těchto patnáct potravin.

Avokádo
Avokádo je ve skutečnosti ovoce s nízkým obsahem fruktózy, bohaté na zdravé tuky a draslík. Má vynikající vliv na kardiovaskulární systém, udržuje zdravý krevní tlak, zlepšuje metabolismus. Obsahuje vlákninu, vitaminy B6, K, E, C, kyselinu listovou a měď.

Mangold
Mangold je zelenina podobná špenátu, neobsahuje však kyselinu šťavelovou. Má mírně pikantní chuť, podporuje trávení a imunitní systém, prospívá kostem, kloubům, vlasům, nehtům i nervovému systému. Je zdrojem vitamínů C, E a A (ve formě beta-karotenu) spolu s minerály manganu a zinku.

Česnek
Kdo by neznal blahodárné účinky česneku. Je bohatý na mangan, vápník, fosfor, selen a vitamíny B6 a C, což ocení vaše kosti i štítná žláza. Má protizánětlivé účinky, posiluje imunitní systém, upravuje tlak, zpomaluje stárnutí.

Brokolicové klíčky
Čerstvé klíčky mají mnohem silnější účinek než brokolice sama. Obsahují přírodní látku sulforafan, která chrání před záněty. Klíčky dodají tělu vitaminy B, E a K, z minerálů vápník, hořčík, draslík, železo, fosfor, zinek, nenasycené kyseliny omega 3, antioxidanty, či vlákninu.

Houby
Kromě toho že jsou bohaté na bílkoviny, vlákninu, vitamin C, vitaminy skupiny B, vápník a minerály, jsou vynikajícím zdrojem antioxidantů. Působí jako prevence, připisují se jim protirakovinné účinky. Vhodné pro lidi, kteří trpí cukrovkou, či obezitou.

Kapusta
Kapusta sice nevypadá vábně, je však známá velkým obsahem vitamínu K, A a C, spolu se slušným množství manganu, mědi, vitamínů skupiny B, vlákniny, vápníku a draslíku. Díky obsahu flavonoidů má antioxidační a protizánětlivé účinky. Pomáhá odvádět přebytečnou vodu z těla, pročišťuje ledviny.

Špenát
Špenát je jednou z nejvýživnějších potravin na světě. Je bohatý zejména na vitamíny A a K, mangan, hořčík a kyselinu listovou. Flavanoidy, které obsahuje, chrání tělo před volnými radikály, mají protizánětlivé výhody a antioxidační podporu.

Listy kadeřavé kapusty
Obsahují velké množství vlákniny, chlorofylu, vitamíny B, C, E, beta karoten, minerály, protein, či vápník. Konzumace listů napomáhá růstu svalové hmoty. Jsou zásobárnou látek, které jsou schopné bojovat s volnými radikály, působí preventivně proti rakovině.

Rajčata
Rajčata jsou pokladem pro naše zdraví, vynikající zdroj vitamínu A, B, C, E, draslíku, vlákniny, vápníku, draslíku, fosforu, hořčíku, karotenu a antioxidantů. Obsah karotenu podporuje činnost mozku, draslík posiluje kardiovaskulární systém. Jsou elixírem mládí, zpomalují stárnutí. Významně snižují riziko mrtvice a rakoviny.

Květák
Jedna porce květáku obsahuje 77 procent doporučené denní dávky vitamínu C. Je zásobárnou vitamínu K, thiaminu, riboflavinu, hořčíku, fosforu, kyseliny listové, kyseliny pantothenové, draslíku a manganu. Květák je dobrým zdrojem cholinu, vitamínu řady B, který je velmi důležitý při vývoji mozku. Obsahuje množství protizánětlivých živin.

Cibule
Cibule je antialergická, protizánětlivá a antioxidační zelenina. Vhodná i při alergii, protože zabraňuje uvolňování histaminu. Obsahuje bílkoviny, antioxidanty, sacharidy, vlákninu, selen, železo, vápník, fosfor, draslík. Cibule je obzvláště bohatá na flavonoidy, kokrétne kvecertín, který má antioxidační účinky, snižuje vysoký krevní tlak, snižuje hladinu tuků v krvi, zabraňuje vzniku rakovinotvorných buněk.

Vejce
Vejce jsou bohatým zdrojem bílkovin a esenciálních živin. Lutein a zeaxantin, které se nacházejí ve vaječném žloutku, pomáhají snižovat riziko oslepnutí u starších osob. Vajíčka obsahují i ​​cholin výborný pro mozek, nervový a kardiovaskulární systém. Jsou významným zdrojem vitaminu A, E, D a K, ale i celého komplexu vitamínů B.

Kokosový olej
Kromě toho, že pozitivně ovlivňuje štítnou žlázou a metabolismus, je kokosový olej bohatý na kyselinu laurovou, která v těle působí jako silný bojovník proti bakteriím, virům a plísním. Obsahuje 99 procent tuku, je složen z kyselin, které jsou známé jako přírodní antibiotika.

Ořechy
Ořechy jsou lékem na delší život, podporují hubnutí. Jsou bohatým zdrojem draslíku, zinku, vitaminů skupiny B, blahodárné působí na nervovou soustavu.

Sladké brambory
Jsou bohaté na antioxidant beta-karoten. Jejich konzumací podpoříte imunitní systém, snížíte riziko srdečních onemocnění a rakoviny, upravíte si hladinu cukru v krvi.

📷
7
fotografií
Jitka Jahodová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte nejkrásnější město USA: San Francisco vás uchvátí svou atmosférou i jedinečnou architekturu

Zprávy

Koruna slábne, nikoli však kvůli vládní krizi

Bydlení

Čalouněná postel má své kouzlo, ale rychle se ušpiní. Poradíme, jak z ní odstranit různé fleky