Je lepší tmavý chléb nebo celozrnná bulka? Naučte se rozeznat zdravější pečivo

Různé druhy tmavého pečiva jsou jen obarvené
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
15. května 2019 10:03 / Shutterstock
  14   1
Nadměrná konzumace určitých druhů pečiva vede k nadváze a problémům s hladinou krevního cukru. Existují však i druhy pečiva, které jsou ke konzumaci vhodné. Přinášíme podrobnější informace, jak zdravé pečivo rozeznat.

V různých článcích se někdy objevují i protichůdné informace ohledně toho, jaké pečivo máme konzumovat. Pokusíme se proto udělat jasno v tom, co jsou zdravé druhy a čemu byste se měli vyhnout a kdy.

Bílé pečivo a obyčejný chléb

Bílé pečivo a obyčejný chléb na bázi pšeničné mouky s příměsí mouky žitné nepatří mezi to nejlepší, co by měl člověk konzumovat. Jde vlastně o pouhou energii bez živin. Tím, že se ze zrn odstraní slupky a mouka projde čistícím procesem, je prakticky zbavena všeho, co by mohlo být člověku prospěšné. Takovému pečivu se vyhýbejte. Bílé pečivo jezte jen tehdy, pokud jste nemocní a potřebujete něco, co je snadno stravitelné. Jakmile budete potřebovat takovou žaludek a střeva šetřící dietu, má smysl použít rohlík zapíjený čajem.

Tmavé pečivo

Různé druhy tmavého pečiva jsou jen obarvené. Jde tedy o bílé pečivo, které je doplněné různými zrníčky na povrchu a dobarvené tak, aby v nás budilo dojem, že je s obsahem celozrnné mouky a také s obsahem mouky žitné.

Celozrnné a vícezrnné pečivo

Jestliže je pro pečení použita mouka celozrnná, pečivo obsahuje již podstatně více živin a začíná se řadit ke zdravým druhům pečiva. Má jinou strukturu. Zřetelně vyšší je obsah vlákniny. Pečivo nikdy není tak nadýchané a obsah vlákniny je zřetelně chuťově zjistitelný. Vícezrnné pečivo obsahuje navíc ještě přidaná zrna dalších obilovin. Někdy jen na povrchu, což je málo. Lepší je, když jsou uvnitř v těstě přimíchané různé obilné vločky, oříšky a další dobroty.

Žitný chléb kváskový

Dobré je konzumovat chléb, který neobsahuje pšenici, ale jen žitnou mouku. Bývá tmavý, tužší a není na pohled příliš hezký, ale nezpůsobuje zdaleka takové zdravotní obtíže jako nadměrná konzumace bílé pšeničné mouky. Navíc v případě kváskového chleba se výrazně prodlužuje trvanlivost chleba a zlepšují se jeho nutriční hodnoty, takže ho rozhodně doporučujeme.

Výborný je i knekebrot a další druhy žitných chlebů. Máte-li přece pochybnosti, zda na druhu pečiva záleží, udělejte si jednoduchý test, kterým omezíte příjem sacharidů a uvidíte, jak ovlivníte svou váhu. Více o tom v článku zde. A už vůbe nejezte pečivo sladké.

📷
4
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zažijte Ameriku úplně jinak. Navštivte neokoukanou zemi s čarokrásnou a divokou přírodou

Dům a zahrada

Užitečné tipy, jak využít použité čajové sáčky v domácnosti

Bydlení

Barva ložního povlečení může ovlivnit víc, než si možná myslíte

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu