Proč je tvaroh tolik prospěšný? Pomůže při dietě, hubnutí, na svaly i na zdraví

Obyčejný tvaroh pomůže našemu zdraví
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
27. listopadu 2019 13:26 / Pixabay
  50   2
Tvaroh patří mezi kvalitní potraviny, které mohou tvořit doslova páteř naší výživy. Dá koupit v různé podobě. Pochopitelně čím kvalitnější surovina, tím lepší účinky na naše zdraví.

Tvaroh je mléčným výrobkem, který je obvykle tužší konzistence a bílé barvy. Vytváří se srážením kaseinu, jedné ze základních mléčných bílkovin. Pro různý obsah tuku se dělí na plnotučný, nízkotučný nebo plně odtučněný. Máme-li přístup ke kvalitnímu domácímu mléku, můžeme si ho vyrobit i sami. 

Co obsahuje

Tvaroh obsahuje obrovskou plejádu důležitých živin. Je tvořen převážně vysráženým kaseinem, což je jedna z mléčných bílkovin. Vedle toho obsahuje určitý podíl tuku. Jeho množství závisí na tom, o jaký tvaroh se jedná. Detaily proto zjistíte na konkrétním balení. Doslova premiant je tvaroh v obsahu vápníku. Obsahuje ale také draslík, hořčík, mangan, zinek, měď, selen. V tvarohu najdeme i aminokyseliny lysin a methionim. V přirozeném tvarohu je také široká škála vitaminů – B6, B12, A, C, D, E, riboflavin, thiamin, kyselina listová. Ač se to zdá zvláštní, v tvarohu je také betakaroten.

Jak prospívá

Podstatný je obsah vápníku. Kromě podpory kostí a zubů je tento prvek odpovědný také za svěží mladistvý vzhled. Vápník přispívá k lepší obraně proti rakovině. Slušný příjem vápníku má smysl také při rekonvalescenci.

Tvaroh velmi dobře sytí. Dobře se tráví, ale současně zahání hlad a pocit sytosti udržuje po dlouhou dobu. S výhodou tuto potravinu zapojíte při různých dietách. Můžete jej dát cukrovkáři, nemocnému s žaludkem, játry i žlučníkem. Podle potřeby je možné tvaroh doplňovat i dalšími přísadami. Tvaroh ochotně přebere příchuť, kterou mu nabídnete. Ať jde o rybičky v pomazánkách nebo ovoce v případě dietních dezertů.

Jaký tvaroh použít

Nejlepší je tvaroh přírodní, bez obsahu konzervantů. Protože ale ne vždycky seženete tuto nejvyšší kvalitu, můžete si dopřát i běžný kupovaný druh. Jestliže potřebujete redukční dietu, zaměřte se na tvaroh odtučněný. Jinak si můžete dát jakýkoli tvaroh, který vám chutná. Pokud možno však nepoužívejte tvaroh nasladko. Cukr opravdu prospěje jen v případě akutní podvýživy nebo ve chvíli, kdy potřebujete dodat rychle větší množství energie.

Tvaroh se může stát základním kamenem pomazánek a dezertů. Je možné jej konzumovat s kvalitními vařenými bramborami a máslem. Více o bramborách najdete v článku zde. Dá se jíst jen tak, můžete si jej přidat na chleba. Škála použití je pestrá. Dále čtěte: Jak připravit a použít tvarohový zábal? Uleví při mnoha zdravotních obtížích.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zkuste cestovat po Evropě vlakem. Víme, jak jednoduše plánovat cestu a ještě hodně ušetřit

Dům a zahrada

Vánoční stromeček lze vytvořit i z neobvyklých materiálů. Třeba z šišek, mechu či sukulentů

Bydlení

Potřebujete doma odstranit plovoucí podlahu nebo linoleum? Poradíme, jak na to

Zavřít reklamu