I štědrovečerní klasika se dá připravit v odlehčené variantě

 Zdraví 
22. prosince 2019 16:12 / Bronislava Silná
  9   1
📷
4 fotografie v galerii
Užijte si letos zdravější Štedrý večer Pixabay
Klasické české Vánoce jsou pro mnoho lidí zatěžkávací zkouškou trávicího ústrojí. Máme dobré tipy, jak vše připravit lehké a přitom chutné.

Základním problémem pokrmů konzumovaných na Štědrý den je vysoká tučnost. Přitom není problém vše zredukovat tak, aby jídlo bylo excelentní s výbornou chutí. Výsledkem bude spokojenost, udržení váhy i pohoda domova místo návštěvy pohotovosti.

Bramborový salát

Klasický bramborový salát je problematický už pro jeho základní surovinu, totiž brambory. Ty obsahují spoustu škrobu a dobře se po nich přibírá. Když se ale zkombinují ještě s majonézou a dalšími přísadami, vzniká doslova smrtící kombinace. Podle potřeby tak můžete zvolit různá odlehčení. Buď smíchejte majonézu se smetanovým jogurtem, případně majonézu jogurtem nahraďte. Jinou možností je připravit bramborový salát zcela bez majonézy s tím, že připravíte zálivku z olivového oleje, octa, soli a pepře.

Jinou možností odlehčení je náhrada brambor nějakou zeleninou, která neobsahuje škrob. Použít můžete vodnici nebo kedlubny. Ale i využití dýně hokkaido přinese významné omezení přísunu kalorií. Navíc můžete oba způsoby kombinovat.

Kapr a řízek

Zvažte způsob přípravy. Obalené kusy ryby či řízky můžete také připravovat v horkovzdušné frizéze nebo i v obyčejné horkovzdušné troubě, kde bude potřeba malou dávku oleje rozprášit na pokrmy. Můžete ale zvážit i možnost udělat rybu či maso bez trojobalu. Pak můžete použít klasické pečení a připravíte tak jak klasického kapra, tak i jiné druhy ryb podle vlastního výběru a chuti. Obzvlášť výhodné to může být pro děti nebo osoby, které mají problém s vyndáváním kostiček. Pokud zvolíte takový produkt, který kosti neobsahuje, riziko zcela odpadá a můžete prožít svátky v klidu. Jestli vám přece kost v krku uvízne, bude se vám hodit možná text v článku zde.

Cukroví

Určitě není potřeba mít napečené spousty cukroví a ládovat se jimi od rána do večera. Protože ale sladké k Vánocům patří, je skvělé si připravit sladkosti, které obsahují přirozené cukry z rozinek či jiného sušeného ovoce bez přidaného cukru. Nebo můžete mlsat zdravě přímo pár kousků sušených švestek či rozinek v kombinaci s ořechy. Skvělou volbou může být připravit si dezert z čerstvého ovoce. Na trhu je i řada exotických druhů, které si běžně nekupujeme. Právě Vánoce mohou být vhodnou příležitostí ke zdravému experimentování.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Sandra Nováková popsala hádky s partnerem. Živěji, než byste čekali

Styl

Těchto dvanáct jídel pleť skutečně nesnáší. Raději se jim vyhýbejte

Dům a zahrada

Než přijdou Dušičky, vyčistěte náhrobky. Na každý materiál platí něco jiného

Zavřít reklamu