Vysoký cholesterol lze snížit přírodní cestou bez užívání léků

Jaká je prevence proti zvýšenému cholesterolu?
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
19. dubna 2021 10:08 / Depositphotos
  0   0
Zvýšené hodnoty cholesterolu jsou v poslední době velkým problémem u stále mladší generace. Dokonce i u dítěte je možné toto onemocnění odhalit. Bohužel, mnohdy se na zvýšený cholesterol přijde pozdě, protože příznaky se nemusí dlouhá léta dostavit. Jaké jsou osvědčené rady odborníků na snížení cholesterolu?

Zvýšený cholesterol je často nenápadné onemocnění, které se dlouhá léta nemusí nijak projevit. Proto se mu často přezdívá také tichá zabiják. Většinou to je jiné onemocnění, například vysoký krevní tlak nebo cukrovka druhého typu, které je s cholesterolem spojeno.

Co si možná mnoho lidí neuvědomuje, je to, že máme zvýšené hodnoty cholesterolu ve svých rukou. Tím je myšleno, že cholesterol souvisí s naším životním stylem, s pohybem, a hlavně s jídelníčkem. Pokud se tedy dennodenně stravujete moučnými nebo smaženými jídly, pijete slazené perlivé nápoje, mlsáte čokolády a máte sedavé zaměstnání, buď už zvýšený cholesterol máte, anebo jej nejspíš brzy mít budete.

Zvýšený nebo vysoký cholesterol

Bez cholesterolu by naše tělo fungovat nemohlo. Je totiž součástí buněk a napomáhá k celkové regeneraci, hormonální rovnováze a podporuje paměť. Pokud si udržíme cholesterol v normálních hladinách, tedy do 5,2 mmol/l, tak je to v pořádku a cholersterol vám nemůže působit zdravotní komplikace.

  • Zvýšený cholesterol: Pokud hladina vzroste a bude se pohybovat mezi 5,2-6,2 mmol/l jste v rizikové skupině a je potřeba změnit životní styl a jídelníček.
  • Vysoký cholesterol: Pro hladinu cholesterolu vyšší jak 6,2 mmol/l představuje cholesterol vážné zdravotní problémy a musí být nasazena léčba.

Potraviny snižující hladinu cholesterolu

V případě, že vám byl zjištěn zvýšený cholesterol, ale lékař rozhodl, že léčbu nasazovat ještě nebude, je nutné, abyste změnili dosavadní jídelníček, a bojovali s cholesterolem přírodní cestou. Potraviny, které fungují nejlépe, jsou následující:

  • Ovesné vločky: jen dvě hrsti vloček dokáží snížit hladinu LDL cholesterolu o 5,3 %.
  • Losos a tučné ryby: obsahují kvalitní tuky a esenciální oleje.
  • Ořechy: podle americké vědecké studie 40 gramů vlašských ořechů, které budete konzumovat denně po dobu 1 měsíce, sníží cholesterol o 9,3 %.
  • Fazole: snižují cholesterol díky vláknině.
  • Špenát: špenát obsahuje lutein, což je látka, která je schopná odstranit z cévních stran cholesterol.
  • Avokádo: je bohatým zdrojem nenasycených mastných kyselin, které snižují hladinu LDL cholesterolu.

A samozřejmě, stejně tak jako jídelníček, je velmi důležitý pohyb. Pokud však nepatříte mezi sportovní nadšence, dopřejte si alespoň jednou denně procházku. Dále čtěte: Medvědí česnek perfektně pročistí vaše tělo po zimě. Poradíme, kde ho hledat a kdy.

Zuzana Procházková | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Komplikace pro turisty mířící do Řecka. V zemi dochází k prudkému zhoršení covidové situace

Dům a zahrada

Pokud se chcete se zbavit nadobro komárů na své zahradě, pořiďte si vážku. Stačí jen vysázet ty...

Bydlení

Toile design je luxusní odkaz na starou Francii. Vyzkoušejte jej doma

Zavřít reklamu