Popcorn si můžete dopřát i při dietě. Ale pozor, ne každý

První popcorn se objevil před více než pěti tisíci lety
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
01. června 2021 14:00 / Pixabay
  115   0
Myslíte si, že popcorn a dieta k sobě vůbec nepatří? Přesvědčíme vás o omylu a tím pádem zřejmě potěšíme i ty, kteří se zrovna kvůli váze této pochutině vyhýbají velkým obloukem.

Popcorn je starší více než 5000 let a pochází z Ameriky. Vypukaná kukuřice byla nedílnou součástí stravy pro tamní indiánské kmeny. Ti byli tímto procesem pukání natolik uchváceni, že jej začali považovat za něco magického a popcornem uctívali své bohy. V novodobých dějinách zažil popcorn svůj největších rozmach po roce 1885, kdy Charles Cretors z Ohia představil světu svůj vynález - komerční stroj na výrobu popcornu. Během následujících let se stal popcorn globální pochoutkou, která dokonce nevadí ani nutričním specialistům. Samozřejmě to má svá ale.

Kolik obsahuje kalorií

Možná vás to překvapí, ale co se týká energetické hodnoty, je popcorn vcelku dietní potravinou. Běžná porce popcornu, tedy 25 g, má pouhých 97 kalorií. Další jeho skvělou vlastností je fakt, že poměrně rychle zasytí – na rozdíl od brambůrek, kterých dokáže člověk spořádat mnohem více, aniž by byl jakkoliv zasycen. Navíc v něm skoro není žádný tuk. Tedy pouze v tom případě, že si jej připravujete v popcornovači nebo pomocí cirkulace vzduchu, tedy bez oleje. V opačném případě jde o kalorickou bombu.

Skoro jako vejce se slaninou

Popcorn, který si koupíte v kině nebo na ulici, to je už skutečně jiná liga. Pokud si dáte střední balení, dostanete do těla 1200 kalorií a 60 gramů nasyceného tuku. Máslovým dokonce do sebe dostanete snídani skládající se z vajec a slaniny nebo kombinace hamburgru a hranolků, ke které ještě přidáte řízek. Proto je určitě lepší se zeptat, než si koupíte hotový popcorn, jak jej připravovali. Samozřejmě, že nejlepší je ten, který si připravíte sami doma, bez tuku a mírně osolený.

Proti zánětu

Popcorn má však i zdravotní benefity. Jak se zjistilo, obsahuje polyfenoly. Ty jsou ve velké míře především v ovoci a zelenině, ale popcorn jich obsahuje skutečně velké množství. Polyfenoly dokážou odstranit z těla chemikálie známé jako volné radikály, které mohou poškodit buňky a tkáně v těle. Antioxidační efekt polyfenolů je dokonce až 10krát vyšší než u vitaminů C a E.

Více vlákniny

Kromě polyfenolů obsahuje popcorn poměrně velké množství vlákniny. Nerozpustná vláknina pomáhá udržovat trávicí trakt pod kontrolou a zabraňuje zácpě. A to není zdaleka vše. Více o benefitech vlákniny jsme psali zde. Pokud sníte zhruba 3 šálky pukané kukuřice, obohatíte své tělo o 3,5 gramu vlákniny, což rozhodně není málo. 

Skoro jako špenát

Popcorn se může také pochlubit poměrně vysokým množstvím železa. Dokonce jej obsahuje více než špenát. Pokud sníte 28 gramů popcornu, přijmete tím 0,9 mg železa, stejné množství špenátu (ale syrového) jej má 0,8 mg železa. Takže ještě si myslíte, že je popcorn opravdu špatný?

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nechce se vám k moři, ale bez vody si léto nedovedete představit? Máme pro vás netradiční tip

Dům a zahrada

Nenechte svilušky vysát život z vašich rostlin. Vyzkoušejte několik šetrných fíglů, které na ně...

Bydlení

Pokud jste našli na oblečení skvrny od trávy, můžete je vyčistit hned několika způsoby

Zavřít reklamu