Perlivá minerální voda či sodovka. Co s vaším tělem dokáže a jak je nebo není prospěšná

Voda s bublinkami je dobrá a znovu se dostává do módy
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
19. ledna 2020 16:00 / Depositphotos
  0   0
Perlivá minerální voda nebo sodovka. Ať už jí říkáte jakkoli, je dobré vědět, jak je zdravá nebo naopak nezdravá pro vaše tělo a pleť. A hlavně, kolik jí vlastně máme pít.

Odborníci na zdraví si na pití bublinkové vody nijak nestěžují. Ostatně vše, co přiměje lidi, aby pili více vody, je skvělé. Voda je totiž jednou z nejdůležitějších hydratačních tekutin, ale mnozí zkrátka nemají rádi čistou vodu, a pokud jim bublinky v ní pomohou, aby jí vypili více, je to zkrátka dobře. A i to je zřejmě důvod, proč se perlivé minerální vody a sodovky zase vracejí do módy.

Hydratuje sodovka?

Podle nesmrtelných slov supermodelky Cindy Crawford je vaše tělo moc šťastné, když pijete vodu. Všichni víme, že hydratace je důležitá. Pokud totiž nebudete dostatečně hydratováni, vystavujete se riziku ledvinových kamenů, bolesti hlavy, nebo zácpy. Většina našeho těla je vlastně tekutina, takže naše buňky nejsou příliš šťastné, když dostatečně nehydratujeme.

Sodovka nebo perlivá voda hydratuje úplně stejně jako voda bez bublinek. Jediné, kdy odborníci nedoporučují sodovku pít, je například čas, který věnujeme cvičení. Bublinky by nás mohly pocitově naplnit, a pak bychom během cvičení nevypili tolik, kolik je potřeba.

Proč obsahují některé sodovky sodík?

Přidání sodíku do uměle balené vody bylo pokusem napodobit původní minerální vodu. Předpokládalo se, že minerály v těchto vodách mají pozitivní vliv na zdraví, speciálně na revmatismus a dnu.

V minulosti se rovněž objevily otázky, zda sodovka nebo perlivá voda tlumí chuť k jídlu. Jedna studie z roku 1997 zjistila, že pitná voda sycená oxidem uhličitým mění distribuci pevných látek a tekutin v žaludku, ale nemění čas vyprazdňování žaludku. To znamená, že pití perlivé vody během jídla může zvýšit pocit sytosti.

Je tu ale také novější studie, jíž se účastnili jen muži, a ta naznačuje opak. Podle ní CO2 v sycené vodě indukuje uvolňování hormonu ghrelinu, což vede k tomu, že lidé jsou hladovější.

Odborníci na výživu ale tvrdí, že pití během jídla je obecně nedobré. Měníme tím především chuť jídla, které zrovna konzumujeme, a jak výživoví poradci tvrdí, když máme hlad, tak bychom měli jíst, nikoli pít. Dále čtěte: Střeva jsou důležitá pro zdraví celého těla. V dobré kondici je udrží přírodní probiotika.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Unikátní ostrov ve Středomoří, na kterém se příroda opravdu vyřádila

Dům a zahrada

Zavařujte v troubě, myčce, mikrovlnce. Je to jednodušší, než se zdá

Bydlení

Okurka nejenom k jídlu. Divili byste se, jaké má uplatnění v domácnosti

Zavřít reklamu