Jak rychle ochladit tělo, abyste se v nesnesitelném vedru cítili lépe

Úmorné vedro z organismu doslova vysává energii
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
27. června 2021 10:19 / Depositphotos
  0   0
Na sluneční paprsky se všichni těší, ale jakmile teploty překročí únosnou mez, většina lidí vyhledává chládek. Nejlepším řešením je strávit celé léto u vody, kde se můžete vždy zchladit, což si bohužel může dovolit málokdo. Ochladit organismus a předejít přehřátí můžete však i jinými způsoby. Jak se bránit proti úmornému vedru?

Horké letní počasí je unavující, protože tělo spotřebuje spoustu energie k tomu, aby se ochlazovalo. Za regulaci tělesné teploty je zodpovědná oblast mozku, která se nazývá hypotalamus. Když je venku příliš horké počasí, tělo se začne ochlazovat pomocí pocení. Ve vedru se i špatně spí, takže tělo ani v noci nedokáže dostatečně doplnit energii. Pomozte tělu s ochlazováním jednoduchými způsoby.

Zmrazte láhev s vodou

Mírné ochlazení vám poskytne led či ledová voda. Nachystejte si PET láhev, naplňte ji vodou a umístěte do mrazáku. Nechte ji tam alespoň dvě hodiny, poté vytáhněte a zabalte do čisté látky. „Postupně pokládejte zmrzlou láhev na místa, kde ochlazení bude nejvíce působit. Chlaďte si zejména kolena, kotníky, zápěstí, krk, třísla a lokty,“ říká spánková terapeutka Nerina Ramlakhan. Napusťte si raději naráz několik PET lahví a dejte je zamrazit, aby nemuseli čekat další dvě hodiny, když vám ta první rozmrzne. Zmrzlou láhev si můžete dát i do postele, aby se vám lépe spalo.

Namočte si nohy do studené lázně

Vezměte si větší nádobu a nalijte si do ní studenou vodu. Přidejte několik kostek ledu a pár kapek esenciálního oleje z máty peprné. Následně si do vody ponořte nohy a namáčejte si je zhruba dvacet minut. Podle potřeby můžete opakovat i vícekrát. Pro větší efekt si vymáchejte látku v ledové vodě a přiložte si ji na čelo či za krk.

Vypijte sklenici podmáslí

Podmáslí vás zchladí a zároveň zlepší metabolismus. Jde o bohatý zdroj probiotik, která podporují imunitní systém, pomáhají snižovat škodlivý cholesterol a obnovují střevní mikroflóru. Podmáslí také obsahuje mnoho vitaminů a minerálů, které vám dodají energii, kterou jste ztratili vlivem nadměrného horka. Podmáslí pijte studené kdykoliv podle potřeby. Můžete si jej ochutit medem či ovocem.

Hydratujte

Nezapomeňte věnovat zvýšenou pozornost hydrataci. V úmorných vedrech byste měli vypít mnohem více vody, než jste běžně zvyklí. Pravidelný příjem tekutin zabrání dehydrataci, která může zvýšit tělesnou teplotu. Dejte přednost raději studené vodě před slazenými nápoji, protože vás osvěží více. Můžete si do ní vymačkat citron či limetku. I když se budete v létě několika způsoby ochlazovat, potu se stejně nevyhnete. Pocení může být nepříjemné zejména v oblasti genitálií, kterému však můžete zabránit několika snadnými kroky.

Zdroj info: 

www.independent.co.uk
www.healthline.com

Eva Vogelová | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Počasí nám přeje. Oslavte státní svátek hezkým výletem

Dům a zahrada

Zajímavé tipy, jak díky starému svetru zútulnit domácnost. Budou skoro zadarmo

Bydlení

Jaký koberec vybrat do obýváku. Jeho umístění a velikost hrají velkou roli

Zavřít reklamu