Vysoký tlak pomáhá snížit i vhodné jídlo

Krevní tlak pomáhají snížit i některé potraviny.
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
28. června 2017 11:23 / Shutterstock
  38   3
Vysoký krevní tlak trápí asi čtvrtinu dospělé populace. Kromě léků dokáží tlak snížit i určité potraviny. Zkuste je zařadit do svého jídelníčku.

Do čela potravin určených osobám trpícím vysokým krevním tlakem patří banány s velkým množstvím důležitého draslíku. Jeden banán obsahuje dostatečné denní množství draslíku, potřebné k udržení normálního krevního tlaku a funkce srdce.

Krevní tlak dokáže snížit například také sója. Není třeba to ale nijak přehánět, stačí si ji dát jednou za čas.

Lidé s vysokým tlakem by měli mít doma také obilné vločky. Ty dobře působí nejen na tlak, ale i na některé nemoci srdce a odborníci je doporučují konzumovat i lidem po infarktu.

Doslova za zázračný elixír je považována čerstvá šťáva z červené řepy smíchaná s medem.

Silné účinky proti hypertenzi má i obyčejný celer. Lidé s vysokým tlakem by si ho tak měli hojně dopřávat.

Krevní tlak pomáhá snižovat i okurka nebo okurková šťáva.

Cibule snižuje vysoký krevní tlak a obsah tuku v krvi navíc rozpouští krevní sraženiny. Proto je skvělým prostředkem proti srdečnímu infarktu.

Tlak dokáže snížit také česnek. Za rozumnou dávku se uvádí jeden stroužek na osobu a den nebo po dva až tři týdny jeden až dva stroužky česneku s týdenní přestávkou.

Pro vysoký obsah draslíku jsou lidem s vysokým krevním tlakem doporučovány také grapefruity.

I obyčejná jablka by měla být v jídelníčku lidí s vysokým krevním tlakem.

Včelí med kromě hodnotných minerálních látek obsahuje i enzymy, např. acetylcholin, snižující krevní tlak.

Vitaminy a minerály

Některé vitaminy mohou pomáhat pacientům s hypertenzí. Především to jsou vitamin E a vitamin B3. Kromě snižování krevního tlaku dokáží snižovat i hladinu cholesterolu.

Krevní tlak dokáže snížit i vápník. Z některých studií vyplývá, že pokud se v mladším věku konzumuje dostatek potravin s obsahem vápníku, může být společně s dalšími vhodnými zdravotními návyky účinnou zbraní proti vysokému tlaku v pozdějším věku. Vápník je obsažen například v máku, sóji, listové zelenině, mrkvi, petrželi, sušených fících nebo mandlích.

Také draslík je mocný ochránce před vysokým tlakem. Řada studií shodně prokazuje, že lidé, jejichž potrava obsahuje hodně draslíku, mají nižší krevní tlak než ti, kteří ho v potravě mají málo. Draslík působí přímo na cévy a roztahuje je, čímž snižuje krevní tlak. Draslík je obsažen například v hovězích játrech, hovězím mase, fazolích, banánech, špenátu, hroznech a na draslík jsou bohaté i ořechy.

Na snižování krevního tlaku se spolupodílí i hořčík. V potravinách ho ve větší míře obsahuje například kakao, ale také celozrnné výrobky, banány, brambory, pomeranče nebo špenát. Na druhé straně existuje mnoho potravin, které využití hořčíku ze stravy ztěžují – např. bílé pečivo, uzeniny, alkohol.

Při vysokém krevním tlaku se doporučuje rovněž léčivá látka rutin s ostatními bioflavonoidy. Velké množství rutinu dodá pohanka. Účinný efekt této látky se zvyšuje vitaminem C, proto je vhodné k pohance konzumovat syrovou zeleninu.

Čemu se při vysokém tlaku vyhnout

Především omezte konzumaci tuků, zejména živočišných. Vyhýbejte se také příliš sladkým pokrmům, zákuskům a slazeným nápojům. Pozor na kofein a alkohol! Pokud máte nadváhu, snažte se zhubnout.

📷
3
fotografie
Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Zájezd do Londýna pro děti: Zažijte na vlastní kůži čarodějnickou školu Harryho Pottera

Zprávy

Přidávat se nebude. Státní zaměstnanci nemůžou počítat s dalším plošným navýšením platů

Bydlení

Barvy v kuchyni: Která povzbuzuje chuť k jídlu a která ji naopak tlumí?