Jak poznat, že vaše tělo zadržuje vodu

Lidské tělo funguje správně, když obsahuje 50 - 60% vody. Problém nastává v okamžiku, kdy vodu začne zadržovat.
 Zdraví 
31. července 2017 20:05 / Shutterstock
  2   0
To není tuk, to jen v sobě zadržuji příliš mnoho vody! Ospravedlňuje si tak nejedna dáma svá kila navíc. Rovnou se jí vysmát by bylo nespravedlivé, někdy totiž za některou kulatější část těla může skutečně přebytek vody v těle. To může způsobit problémy nejen z hlediska estetického, ale i zdravotního. 

Zadržování neboli retence vody v organismu není až tak závažným zdravotním problémem. Nicméně pokud vás zadržování vody trápí, může to být velmi nepříjemné. Tyto potíže mívají spíše ženy. U nich se často objevuje před očekávanou menstruací, kdy mohou mít za následek příbytek třeba i 3–4 kilogramů navíc. Někdy jde i o negativní vedlejší účinek užívání hormonální antikoncepce nebo projev nemocí, jako je vysoký krevní tlak či kardiovaskulární a ledvinové poruchy.

Tou nejčastější příčinou však nejsou nemoci ani hormony – za zadržování vody obvykle může nesprávné stravování! Konzumujete totiž příliš mnoho potravin s nadbytečným množstvím soli, která právě vodu v těle váže!

Co se v těle děje

Zadržování vody znamená, že je v těle nadměrné množství sodíku (jedná se například o obyčejnou kuchyňskou sůl). První, co byste tedy měla dělat, pokud se každé ráno probouzíte oteklá, je přestat solit a omezit konzumaci potravin, které obsahují velké množství soli. 

Myslete na to, že maximální dávka soli na jeden den je 5 gramů, což znamená méně než 2 gramy sodíku. Sůl se do těla dostává kvůli konzervovaným a instantním potravinám, polotovarům, chipsům, oříškům nebo uzeninám a smaženým jídlům. Řešením je místo soli přidat do jídla čerstvé bylinky.

Na zadržování vody v těle má také vliv nadměrná konzumace sacharidů, ke hromadění vody dochází i při zpracování cukrů. Co jíst? Skoro nic, že? K seznamu zakázaných potravin si ještě připište bílé pečivo a slazené džusy a limonády.

Jak se pozná zavodněný organismus

Snažíte se hubnout, nebo si minimálně udržovat svoji optimální hmotnost, a přesto se vám to nedaří. Ráno po probuzení vás trápí oteklé oči, jako kdybyste celou noc flámovali. Někdy míváte i oteklé prsty rukou, lýtka či chodidla a břicho se podobá balonu.

Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte hlavní město Slezska a jeho okolí. Nabízí nejstarší muzeum střední Evropy, kulturu i sport

Dům a zahrada

Dárky na poslední chvíli, které určitě potěší každého majitele mobilu

Bydlení

Bolí vás každý den nohy? Pořiďte si domů pomocníka, který vám je promasíruje

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn