Nejlepší sezonní potraviny na hubnutí

Mladé cukety jsou skvělé pro vaši linii
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
05. července 2018 09:11 / Shutterstock
  0   0
Chcete rychle zhubnout? Nechcete se trápit hlady? Pak je třeba upravit jídelníček. Máme pro vás několik skvělých tipů na potraviny, které vám zajistí rychle štíhlou linii a jsou přitom stoprocentně zdravé. Čtěte dál, abyste se dozvěděli, jak na to.

Touha po krásném a vypracovaném těle je přirozená. Je totiž touhou po zdraví. K cíli vede jistě řada cest. Někdo dává přednost tvrdé dřině v posilovně, jiný zase chodí pravidelně běhat. To všechno je dobré. Největší vliv na naše kila má ale strava. A ve stravě paradoxně nejde ani tolik o tuky, jako o sacharidy. Právě jejich vysoká hladina má za následek tukové polštáře, které se nám ukládají všude po těle a zvlášť na místech, kde se nám vůbec nehodí. Zbavit se jich ale nemusí být takový problém.

Cukety

Právě v této době rostou cukety a byla by škoda je nevyužívat. Cuketa obsahuje poměrně značné množství vody. Obsahuje i vlákninu a řadu dalších důležitých látek. Má nízký obsah sacharidů i v porovnání s jinými druhy zeleniny, například v porovnání s rajčaty a paprikami či dokonce červenou řepou.

Cuketu proto můžete konzumovat i ve větším množství a nemusíte se bát, že byste po ní přibrali. Lze ji používat i syrovou. Dušenou samostatně, třeba jen se solí či kouskem másla nebo olivového oleje. Můžete ji restovat na pánvi, kořenit dle chuti. Při používání kořenících směsí si jen všímejte, zda neobsahují příliš mnoho cukrů. Pak by vaše snaha o hubnutí vyzněla naprázdno. U přísně redukčních diet se vyhněte cuketám obalovaným, neboť trojobal je již sám o sobě velkou dávkou sacharidů.

Různě upravená cuketa se může stát vhodnou přílohou, která nahradí brambory, rýži nebo těstoviny. Cuketa na plátky nahradí například pláty těstoviny při přípravě lasagní. Cuketa nakrájená na úzké proužky může být náhradou špaget. Netřeba ji ani vařit, stačí jen ohřát na konzumní teplotu.

Salátové okurky

Také okurky jsou plné vody a mají malý obsah sacharidů. Jestliže je používáte na přípravu klasického okurkového salátu, vynechte zcela cukr. Zjistíte, že je naprosto zbytečný a jen vám brání zhubnout a vyvolává chuť na sladké. Okurky můžete ale jíst také pokrájené na větší kusy a kombinovat je s další zeleninou s vhodnými zálivkami. Doporučujeme citron a olivový olej, případně kombinace s různým kořením.

Kedlubny

Podobné dietní vlastnosti jako cuketa má kedlubna. Má samozřejmě jinou chuť, takže ji můžete používat ke zpestření. Je ale tvrdší, takže při syrové konzumaci je třeba počítat s náročnějším kousáním. Při tepelné úpravě zase s delší dobou dušení či pečení. Zeleninou, jako jsou cukety, okurky a kedlubny také můžete nahrazovat pečivo. Udělejte si třeba nějakou pikantní pomazánku a místo chleba ji nanášejte na zeleninová kolečka.

Listový salát a čínské zelí

Velmi vhodný při snaze o rychlé hubnutí je listový salát a čínské zelí. Vybírejte různé druhy, dobře omyjte, nakrájejte na menší kousky, zalijte zálivkou bez cukru. Přidat můžete chutný tvrdý sýr. Obzvlášť pikantní může být niva nebo ještě lépe její zahraniční varianty.

Vejce, sýry a maso

Jestliže nepatříte mezi vegany a vegetariány, můžete si dát k výše uvedené zelenině vejce, sýr nebo plátek masa. Čím kvalitnější, tím lépe, protože opravdu kvalitní produkt je plný enzymů a bude mít pro vás největší zdravotní účinek.

Houby

Houby jsou také vhodnou dietní potravinou. Právě pro svůj vysoký obsah vody, vlákniny a nízký obsah sacharidů. Chuťově obzvláštní jídelníček. Kdo má houby rád, bude s chutí hubnout. Některé houby jsou navíc velmi zdravé. Platí to o hlívě ústřičné i žampionu. Jsou dokonce houby, které jsou považovány za zdroj nesmrtelnosti. O nich si můžete více přečíst v článku zde.

Luštěniny

V malé míře používejte dobře uvařené luštěniny. Bývají už nepoměrně bohatší na sacharidy, ale protože je tělo také potřebuje, je vhodné je dodat ve formě, která je pro hubnutí výhodná – totiž v kombinaci s velkou dávkou vlákniny, což právě luštěniny zajišťují. Navíc jsou luštěniny bohaté na bílkoviny a tvoří tak jejich významný zdroj pro osoby, které nejedí maso.

Ovoce

Mlsání si nahraďte kouskem ovoce. Počítejte s tím, že jsou velkou dávkou cukrů, takže je používejte střídmě. Dva kousky, jako je banán a jablko snězené během dne ale vaše snažení nezhatí. Přesto - pokud chcete proces hubnutí urychlit, raději vynechte i ovoce.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Chcete-li poznat to pravé Španělsko, musíte navštívit Jerez. Učaruje vás i v zimě

Dům a zahrada

Ze zubařské hmoty si můžete vyrobit úžasnou památku na celý život

Bydlení

Jak pečovat o parkety? Postačí vám správně naředěný ocet

Zavřít reklamu