Co udělat proto, abyste měly slabší menstruaci?

Silná menstruace ženám negativně ovlivňuje život
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
12. října 2019 16:25 / Depositphotos
  0   0
Všechny ženy zhruba mezi patnácti až padesáti lety prožívají každý měsíc menstruaci. Některé z nich během periody trápí velké křeče a bolesti v oblasti břicha, které mohou vystřelovat i do zad a nohou. Během silné menstruace jsou bolesti nejsilnější. Zjistěte, jak byste mohly svoje měsíčky trochu zeslabit.

Menstruace je pro mnohé ženy velmi nepříjemná. Často negativně ovlivňuje jejich život, protože nejsou schopné podat v práci dobrý výkon, mají špatnou náladu a mnohdy prožijí své dny pouze v posteli. Silná menstruace s sebou někdy přináší i velké bolesti. Ty se dají alespoň částečně zahnat léky. Pokud je nechcete jíst každý měsíc několik dní po sobě, zkuste jiné možnosti, které by projevy vaší bouřlivé menstruace mohly zmírnit.

Dávejte si během menstruace velké množství hořčíku

Během periody si zajděte koupit dostatek hořčíku. Pořídit si ho můžete v klasických či šumivých tabletách. Nejrychlejší účinek bude mít magnezium, které vypijete. Od lékaře si můžete nechat předepsat silný hořčík, který by vám bez receptu nikdo neprodal.

Magnezium má pozitivní vliv na funkci nervů a svalů, které jsou v době menstruace ve velkém napětí. Hořčík můžete užívat i mimo menstruaci, ale největší účinek na vás bude mít ve chvíli, kdy ji právě prožíváte.  

Změňte stravu

Změna stravy vám během menstruace prospěje. Pokud to vydržíte, jezte tímto způsobem i mimo periodu, což by na vás mělo největší efekt. Některým ženám pomáhá na zmírnění menstruace jezení velkého množství ovoce, zeleniny, ryb a celozrnného pečiva.

Vyjmenované potraviny obsahují malé množství soli a nasycených tuků, což jsou látky, kvůli kterým lidské tělo zadržuje vodu a způsobí nafouknutí žaludku. A to je přesně to, co během menstruace zažít nechcete.  

Pravidelně cvičte

Pravidelné cvičení dokáže zeslabit menstruaci a bolesti, které během ní ženy pociťují. Sport vám pomůže udržet si stabilní váhu. Časté přibírání a hubnutí tělu nijak neprospívá a navíc budete mít kvůli tomu nepravidelnou a silnou menstruaci. Nemusíte cvičit do extrémního vypětí. Stačí, když v průměru čtyřikrát týdně budete běhat, plavat nebo jezdit na kole.

Nevyhýbejte se sportům ani během menstruace, protože vám opravdu pomohou. Neporučuje se dělat nic náročného, ale třeba protahovací jóga vám udělá dobře. (Dále čtěte: Chtěly byste zhubnout, ale nemáte rády běh? Při jakých sportech spálíte nejvíce kalorií).

Eva Vogelová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Chcete-li poznat to pravé Španělsko, musíte navštívit Jerez. Učaruje vás i v zimě

Dům a zahrada

Trávíte podzim s knížkou v ruce? Vyrobte si vlastní záložku do knihy

Bydlení

Ceny energií a dalších komodit rostou. Přinášíme stručný přehled inspirací, jak v domácnosti ušetřit

Zavřít reklamu