Chcete mít krásně tvarovaná lýtka? Zkuste jednoduché a účinné cviky

 Krása 
10. listopadu 2019 18:04 / Monika Thomsonová
  0
📷
6 fotografií v galerii
Mít krásně vytvarovaná lýtka je snem každé ženy Depositphotos
Mít krásné nohy, které lze vystavovat v kratší sukni, je snem snad každé ženy. Pokud vás trápí silnější lýtka, vyzkoušejte pár cviků, kterými můžete jejich objem zmenšit. Stačí jen pár minut denně a již příští léto okouzlíte dokonalýma nohama.

Zatímco s nadměrným tukem nám pomůže zejména úprava jídelníčku, s tvarováním a zpevňováním různých částí těla právě cvičení. Pro nohy jako z přehlídkového mola je prostě třeba něco i dělat. Ty správné cviky nám mohou pomoci vyformovat vnitřní i vnější stehna, hýždě i lýtka.

Jak správně cvičit?

Cvičit byste měly nejméně hodinu po posledním jídle. Hodinu před cvičením se také doporučuje vypít malý šálek černé kávy a samozřejmě nejdůležitější ze všeho je řádné protažení svalů, abyste předešly zranění nebo křečím. Nezapomeňte také na pevnou obuv, bude se vám určitě hodit.

Dělejte rychlé a drobné krůčky

Podobným způsobem se rozehřívají i fotbalisté. Postavte se s nohama rozkročenýma na pevnou podložku (asi 30 cm od sebe) a začněte s rychlým během na místě. Horní část těla, včetně břišních svalů držte zpevněnou a cvik provádějte několikrát za sebou nejméně v desetisekundových intervalech. Můžete vyzkoušet i variantu s nohama u sebe.

Výpony na špičky

Výpony se používají nejen pro zpevnění lýtek, ale i stehen. Postavte se na jednu nohu, druhou pokrčte a držte ve vzduchu. Na noze, na které právě stojíte, udělejte třikrát po sobě výpon na špičku a pak nohy vystřídejte. Tento cvik opakujte nejméně šestkrát, nohy střídejte. Nezapomeňte zpevnit horní část těla.

Jiná variace výponů

Vzpřímeně se postavte na podložce. S výdechem se co nejvýše vytáhněte na špičky, s nádechem se vraťte zpět. Nedotýkejte se země patami a cvik znovu opakujte. Už po 10 či 20 cyklech svaly lýtek pořádně ucítíte. 

Výskoky

Tento cvik je náročnější, než první dva a vyžaduje více energie. Opět zpevněte horní část těla, včetně břišních svalů, rozkročte se a začněte s malými poskoky. Jejich výši měňte, například první dva nebo tři udělejte nízké, další výskoky mohou být vyšší. Poskoků udělejte alespoň patnáct a opakujte dvakrát až třikrát.

Pomohou i běžné činnosti

Možná byste to ani neřekly, ale s tvarováním lýtek vám pomohou i běžné činnosti. Vyměňte například výtah za chůzi po schodech. Během kráčení po schodech si totiž rýsujete hýždě, stehna i lýtka. To jsou tři mouchy jednou ranou. Pokud navíc vedete spíše sedavý způsob života, schody jsou perfektní cestou, jak zařadit do života více pohybu.

Kromě toho na lýtka intenzivně působí například i skákání přes švihadlo a chození po špičkách. Pak už na řadu přicházejí speciální cviky zaměřené na procvičení daných partií těla. Chcete si vylepšit postavu? Zkuste tyto tři tipy.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Herec Miroslav Etzler v těžkém stavu. Připojený na kyslíku teď lituje, že se nenechal proti covidu očkovat

Styl

BMI určuje, zda jste obézní, či nikoliv. Podle jednoduchého výpočtu během chvilky zjistíte, jak na tom...

Dům a zahrada

Naučte se v obchodě poznat zdravou vánoční hvězdu a vyhněte se chybám, kvůli kterým květina mnohdy...

Zavřít reklamu