Plavání přináší velké zdravotní benefity. Důležitá je ale správná technika

Plavání se správnou technikou má pozitivní vliv na naše zdraví
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
17. února 2020 08:02 / Pixabay
  1   0
Jistě jste už slyšeli o tom, že plavání je zdravé. Víte ale, co všechno vám přinese? Pokud ne, tak určitě čtěte dál. Dobré je také vědět, jak plavat správně.

Plavání má mnoho přínosů pro naše zdraví. Ne každý může plavat každodenně, ale ani taková frekvence by při správné technice plavání nevadila.

Technika plavání

Nejdůležitější je, abychom při plavání využívali správnou techniku. Kdybychom totiž měli představu, že například plavání prsou se zakloněnou hlavou vynořenou z vody nám přinese užitek, mýlili bychom se. Takové plavání přetěžuje krční páteř a okolní svalstvo. Stejně tak plavání kraulu nebo znaku s nesprávným pohybem nohou zase snadno způsobí komplikace v oblasti bederní páteře. Než začnete pěstovat výkon, měli byste si proto ujasnit styl. Vyplatí se konzultace či trénink s odborníkem.

Zdravotní přínosy

Obrovským zdravotním přínosem plavání je posilování svalstva prakticky celého těla. Plavání totiž rovnoměrně zatěžuje různé skupiny svalů a současně žádnou skupinu nepřetěžuje. Plavání je proto skvělým rekreačním sportem. Obzvlášť proto pomáhá pro zvyšování výkonnosti i pro zpevnění svalů, což může mít velký vliv na stav pohybového aparátu, na odstranění bolestí zad, na rozhýbání kloubů. Plavání má obrovský význam i při rehabilitaci. Jako při každém sportu, i při plavání posilujete své srdce. U plavání jej ale posilujete příznivějším způsobem, protože při poloze na vodní hladině se srdeční sval tolik nezatěžuje. Pomocí plavání si můžete zlepšit vitální kapacitu plic. Toho dosáhnete vydechováním do vody.

Velmi významnou a málo doceněnou složkou zdravotního přínosu plavání je jeho účinek na psychiku člověka. Díky plavání se výborně zbavíte stresu a nejrůznějšího psychického napětí. Pohyb ve vodě vyvolává patrně určité dávné vzpomínky na pobyt v děloze matky, na stav naprostého bezpečí a plavání je proto určitě vhodným doplňkem léčby stresu a různých psychických potíží. Zdravá psychika má ovšem dopad i na zvýšení imunity a celkově na stav našeho zdraví. Více o stresu se můžete dočíst zde.

Nač si dát pozor

Plavání přináší i určitá zdravotní rizika. Nemyslíme nyní riziko utonutí, které se dá eliminovat dodržováním bezpečnostních zásad a nepřeceňováním vlastních schopností. V bazénu hrozí přenos plísní i jiných kožních nemocí. Také je mnoho lidí, kteří nepříznivě reagují na vodu v uších nebo očích. V takovém případě je potřeba použít koupací čepici a brýle.

Jinak je plavání vhodné i pro osoby s nadváhou, pro těhotné, pro lidi s nejrůznějším pohybovým omezením. Jestli chcete udělat něco pro své zdraví, začněte pravidelně plavat.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Za divočinou nemusíte cestovat přes půl světa. Na vlastní kůži ji zažijete i v Čechách

Dům a zahrada

Jak na tvarování a pěstování bytových i venkovních bonsají

Bydlení

Pokud nechcete za provoz podlahového topení utratit majlant, zvažte druh krytiny

Zavřít reklamu