Diety, které mohou být fakticky nebezpečné

Diety, které stojí na omezování určitých potravin, jsou zdraví nebezpečné
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Krása 
16. března 2020 08:11 / Depositphotos
  4   0
Správná dieta není dietou, ale životním stylem. Také proto se nyní stává tolik populární středomořská dieta, tedy vlastně spíš středomořská strava. Obsahuje totiž vše, co obsahovát má a tělo nepoškozuje. Na rozdíl od mnoha jiných diet.

Mezi dietami, které výživoví poradci považují za zdraví nebezpečné, patří i některé velmi známé a propagované diety.

Keto dieta

Tato dieta je u nás stále středem pozornosti pro své účinky, její stravovací plán je ale velmi kontroverzní. Ketogenní strava byla totiž v minulém století do značné míry navržena jako forma léčby dětské epilepsie.

Dieta je postavena na manipulaci s ketózou, což znamená omezení téměř všech zdrojů  proteinu a téměř všech uhlohydrátů (včetně ovoce, zeleniny a luštěnin). A to je špatně. První věc, kterou totiž náš mozek potřebuje, aby mohl fungovat, jsou sacharidy. Když je úplně vynecháte, můžete si vážně poškodit organismus. Sacharidy tělo prostě potřebuje, což znamená, že vaření správných druhů zdravých uhlohydrátů a sledování velikosti porcí jsou mnohem účinnější než jejich úplné vyloučení z jídelníčku.

Keto dieta má sice rychlý nástup úbytku váhy, odborníci ale tvrdí, že jde většinou o úbytek vody z těla. Postupem času při této dietě ale tělo strádá a mnohdy dochází i k psychickým potížím. V neposlední řadě je tu opětovný nárůst váhy, pokud s dietou skončíte.

Alkalická dieta

Tato dieta je známá rovněž jako dieta pH. Nařizuje jíst pouze zásadité potraviny, tedy zeleninu, ovoce, ořechy a luštěniny. Na talíř podle tohoto jídelníčku nepatří masa, mléčné výrobky a samozřejmě nic sladkého, včetně džusu.

Výživové poradce ale děsí už jen samotná podstata této diety. Totiž snaha o přeměnu vnitřního pH těla dietáře. A to se dlouhodobým stravováním alkalickou dietou může stát, byť je jídelníček této diety z velké části zdravý.

Dukanova dieta

I tato dieta je u nás celkem oblíbená. Stojí na omezení příjmu sacharidů, takže i zde platí jisté zdravotní a psychické potíže, pokud se tělu nebude sacharidů dostávat dlouhodobě. Dieta se zaměřuje ve svých prvních fázích fakticky jen na konzumaci samotného masa, později se může přidat zelenina. Prakticky tato dieta stojí na tom, že tělu zamezí přístup ke kaloriím, neboť maso a zelenina jich mají málo.

Každá dieta, která zamezuje příjmu více skupin potravin, je z dlouhodobějšího hlediska nebezpečná. Navíc je zcela jasné, že pokud zakázané potraviny do svého jídelníčku po čase vrátíte, zcela jistě zase přiberete. Dále čtěte: Správné diety jsou spíše o změně životního stylu. Jsou bezpečné a fungují.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Pohádková země, která vám nabízí exotiku, rozmanitou přírodu i nečekaně krásné pláže

Dům a zahrada

Gril před použitím můžete vyčistit pomocí mýdlové vody a jedlé sody

Bydlení

Skladování nádobí do myčky má svá pravidla. Je důležité je dodržovat

Zavřít reklamu