Princip nízkotukové diety a její negativa a pozitiva

 Ostatní 
19. dubna 2017 10:15 / Jitka Jahodová
  0
📷
4 fotografie v galerii
Sestavte si jídelníček, který vám vyhovuje Shutterstock
Název je poměrně přesný v definici toho, co od této diety můžeme očekávat. Jedná se o maximální snížení množství tuku ve stravě, a tím také snížení celkového objemu konzumované energie.

Jak tedy přesně fungují diety s nízkým příjmem tuků a jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

Princip:

Přestože striktní omezování tuků ve stravě, které bylo populární ještě třeba před 20 lety, je již minulostí, stále platí, že tuky je dobré mít pod kontrolou. Zejména ty nasycené. Snížení příjmu tuků je vhodné pro obecná doporučení k prevenci obezity, naopak jejich vyšší zastoupení ve stravě vede k pasivnímu přejídání. Pokud navštívíte poradnu racionálně smýšlejícího dietologa, s velkou pravděpodobností budete odcházet s režimem, jenž bude do jisté míry tuky limitovat. V jídelníčku by měly být zdravé druhy tuků, jakými jsou olivový olej, ořechy, avokádo a tučnější mořské ryby. Málo naopak tučných sýrů a dalších tučných mléčných výrobků a tučného masa.

Pozitiva

Flexibilita. Můžete hubnout příjemně, bez nutnosti odmítat společenské akce, můžete vařit společná jídla pro sebe a rodinu, budete mít dost energie na pohyb a vše ostatní. Hubnutí bude mít trvalejší výsledek, je zde tedy menší riziko jojo efektu. Snížení rizika všech civilizačních onemocnění. Když občas trochu „ujedete“, nebude to mít, na rozdíl od nízkosacharidových diet, devastující vliv na výsledek hubnutí.

Negativa

Snížení množství tuku ve stravě bez dalších omezení a bez počítání energetického příjmu k hubnutí nepovede. I tehdy, když je jídelníček sestaven rozumně, vyžaduje plánované nákupy a vážení potravin, alespoň na začátku.

Úskalí

Je zapotřebí trochu fantazie a trpělivosti při sestavování jídelníčku, jinak by se snadno mohl stát nudným.

Diet existuje celá řada a včechny mají svá pro i proti. Je jen na vás, kterou si vyberete a se kterou budete nadbytečná kila shazovat s radostí. Stále však pro hubnutí platí stará známá pravda, že je potřeba méně jíst a více se hýbat!

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Vdovec po Pilarové sklidil obrovský obdiv za to, co udělal na její památku. Splnil Evě její přání a...

Styl

Čtyřikrát zkontrolovat zamčené dveře nebo vypnutou troubu, to je OCD. Zní to legračně, ale sranda to...

Dům a zahrada

Nenechávejte koření v kupovaných sáčcích. Hrozí plíseň i ztráta chuti