Dehydrataci si často lidé pletou s obyčejnou bolestí hlavy. Naučte se ji bezpečně rozeznat

Za bolestí hlavy často stojí dehydratace
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
26. srpna 2020 13:23 / Depositphotos
  0   0
Bolí vás hlava a jste unavení? S největší pravděpodobností si vezmete prášek proti bolesti a na chvíli si lehnete. Ale pokud jste dehydratovaní, moc si nepomůžete.

Právě s dehydratací si lidé často bolest hlavy pletou, zvlášť v letním období nebo při zvýšené fyzické aktivitě. Pitný režim totiž dodržuje málokdo.

Jak se projevuje dehydratace

Dehydratace je nebezpečná v tom, že ji velmi často zaměňujeme za zcela jiné potíže. Obvykle si myslíme, že nás hlava rozbolela ze stresu, z námahy nebo z jiných příčin. Rovněž podrážděnost či únava bývají často projevy dehydratace, které vydáváme za něco jiného.

Když už jde opravdu do tuhého, můžete mít závratě nebo dokonce ztratit vědomí. A pak už se jenom divíte. Přitom stačí jen správě pít, úměrně tomu, jaké je počasí a co zrovna děláte.

Pitný režim

Často se uvádí, kolik litrů tekutin bychom měli denně vypít. Jenomže správný pitný režim je vlastně dost individuální. Závisí totiž od věku, hmotnosti, aktuálních fyzických aktivit, a v neposlední řadě také od teploty těla a okolního prostředí.

Ideální je pít v průběhu celého dne po skleničkách, naopak nevhodné je vypít najednou větší množství tekutin, a pak třeba několik hodin nic. Zvýšit příjem čisté vody bychom samozřejmě měli v horku a při fyzické námaze. Tedy pokud například jedete mnoho kilometrů na kole v teplém počasí, měli byste pít vodu více než jindy. A přiznejme si, že to se zrovna neděje. O tom svědčí i obsazené zahrádky restaurací, kde si cyklisté o přestávce dopřávají především pivo, které je ale naopak dehydratuje ještě více.

Které nápoje dehydrataci moc nezabrání

Právě pivo patří mezi nápoje, které dehydrataci naopak spíše podpoří, než by jí zabránily. Alkohol obecně totiž dehydratuje.

Nevhodné jsou i limonády a další slazené a sycené nápoje. Oxid uhličitý totiž způsobuje únavu a nafukuje břicho, zatímco cukr v limonádách po několika minutách zvyšuje pocit žízně. To samé samozřejmě platí i pro energetické drinky, které jsou rovněž velmi oblíbené, ale hydrataci nezajišťují.

Proto je ideální pro zajištění dostatečné hydratace organismu pití čisté vody, popřípadě odborníci rovněž doporučují hořké přírodní nápoje z bylinek. Dále čtěte: Mořské plody obsahují mikroplasty. Zjistěte, co vlastně jíte.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Vánoce ve světě. Adventní zvyky, které vás možná překvapí

Dům a zahrada

Jak snadno očistit skla na autě od námrazy či sněhu

Bydlení

Jak vyhnat rybenky z bytu. Pomohou obyčejné i neobyčejné domácí suroviny

Zavřít reklamu