Jak v novém roce zhubnout za měsíc. Snadný a efektivní způsob, který vám může změnit život

Za měsíc můžete snadno zhubnout až deset kilo
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
07. ledna 2021 08:05 / Depositphotos
  10   0
Dovede si představit, že se během jednoho měsíce zbavíte až deseti kilo? Zní to skoro jako zázrak a navíc by to mohlo mít i neblahé zdravotní dopady. Ne ale díky dietnímu plánu, který sestavila nutriční expertka Kim Pearson.

Úbytek hmotnosti by samozřejmě měl být postupný a ne drastický a vždy by měl být výsledkem vyvážené stravy a dostatku pohybu. Pokud ale budete dodržovat tato pravidla po dobu příštích čtyř až šesti týdnů, můžete za měsíc zhubnout až deset kilo či jednu konfekční velikost. Spolu se zdravými potravinami, které byste měli jíst, vás tento plán udrží v kondici a možná si ho ponecháte i poté, co se dostanete na požadovanou váhu.

Vyměňte své ranní cereálie za snídani bohatou na bílkoviny

Potraviny bohaté na bílkoviny nás naplňují a udržují nás nasycené po delší čas, proto se snažte je zahrnout do všech vašich jídel během celého měsíce. Kim říká:"„Výměna cereálií nebo toastů za snídani založenou na bílkovinách vám pomůže udržet vás sytější po delší dobu a pomůže vám vynechat dopolední svačinu. Jedna studie ukázala, že snídaně s vysokým obsahem bílkovin podporuje hubnutí regulací našich hormonů chuti k jídlu, takže během dne nepotřebujeme tolik jíst.“

Vyzkoušet můžete například vaječnou omeletu s nakrájenou paprikou a špenátem. Nebo si můžete udělat koktejl z kvalitního proteinového prášku a ovoce s nízkým obsahem cukru.

Zaplňte polovinu talíře zeleninou

Kim říká, že "sacharidy se v těle přeměňují na cukr a pokud se tyto cukry nepoužívají na energii, ukládají se jako tuky. Vyhýbejte se tedy potravinám, jako je bílá rýže, těstoviny, nudle a chléb. Hledejte alternativy, jakými jsou třeba těstoviny z quinoi a dalších zdravých produktů.

"Večer dávejte pozor, aby alespoň polovina vašeho talíře obsahovala převážně zelenou zeleninu a další nízkotučné druhy zeleniny, jako jsou houby nebo rajčata,“ říká Kim.

Dejte jednu porci dobrých tuků do všech svých jídel

Kim tvrdí, že je naprosto nezbytné jíst tuky: "Možná si myslíte, že konzumace tuků vede k přibírání na váze, ale ve skutečnosti je to naopak. Tuk není jen nezbytný pro zdraví, ale četné studie ukázaly, že nejlepší a nejrychlejší je strava s nízkým obsahem sacharidů, ale s vyšším obsahem zdravých tuků, což je způsob, jak zhubnout.“

Klíčovým bodem jsou tedy zdravé tuky, ale v jakých potravinách je tedy můžeme najít? "Dobré tuky najdete v mastných rybách, v ořeších jako jsou vlašské ořechy, a v semenech, jako jsou lněná semínka a chia semínka. Snažte se do každého jídla během měsíce přidat mírný podíl zdravých tuků,“ říká Kim.

Jezte pouze třikrát denně

Kim říká: "I když to záleží na jednotlivci, pro průměrného člověka, který intenzivně necvičí, je ideální jíst tři jídla denně s odstupem pěti hodin. Například můžete snídat v 9 hodin, obědvat ve 14:00 a večeřet v 19:00 hodin. Také je vždy dobré vyhnout se jídlu pozdě večer."

Pokud k tomuto dietnímu plánu přidáte ještě cvičení pětkrát týdně, bude to ještě lepší. Stačí, když si zacvičíte s činkami a vahou vlastního těla doma. A pokud to nevydržíte bez alkoholu, pijte jen ten s nízkým obsahem cukrů, tedy ideálně suchá vína.

Před každým jídlem vypijte půl litru vody

Proč? Protože studie provedená univerzitou v Birminghamu sledovala 12 dospělých během 12 týdnů. Polovina skupiny byla požádána, aby vypila 500 ml vody před každým jídlem, a polovina ne. Šestice, která pila vodu před jídlem, zhubla o 1,3 kila více než ti, kteří vodu nepili, což vedlo k tomu, že v průměru za 12 týdnů zhubla přibližně o 4 kila více.

Jednou týdně si dejte, na co máte chuť

Pokud milujete například hamburgery a nyní je jíst nemůžete, nemusíte být smutní. Dopřejte si jakékoliv svoje oblíbené jídlo jednou v týdnu, tento dietní plán to umožňuje.

Dejte si pozor na skryté cukry v údajně zdravých potravinách

"Jíst příliš mnoho cukru je jedním z nejrychlejších způsobů, jak přibrat na váze. Pokud jej okamžitě nepřeměníte na energii při cvičení, tělo přemění cukr na tuk a uloží jej pro budoucí použití,“ říká Kim. "Je zřejmé, že sušenky, koláče, čokoláda a sladkosti mají vysoký obsah cukru, ale dávejte si pozor na skryté cukry v cereálních tyčinkách,  omáčkách, salátových zálivkách a dalších na první pohled zdravých potravinách.  Sledujte nutriční údaje a zjistěte, kolik cukru v nich opravdu je, nebo ideálně si vše připravujte sami. Dále čtěte: Po Vánocích přijde vhod. Sedmidenní dietní plán s obsahem dva tisíce kalorií.

Mirka Malá | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Chorvatsko přitvrzuje. Informace, které by vám před cestou do země neměly uniknout

Dům a zahrada

Sezona komárů začala. Jak se proti nim bránit a jaké možnosti využít

Bydlení

Udržte v domě dobrou energii. Zavírejte koupelnu a sklápějte záchodové prkénko

Zavřít reklamu