Vynikající zdravé placičky na několik způsobů

 Recepty 
28. srpna 2017 05:17 / Marie Popelková
  0
📷
5 fotografií v galerii
Nebojte se experimentovat a vyzkoušejte různé mouky Shutterstock
Palačinky se dají připravit na mnoho způsobů. Existují bezlepkové, bezlaktózové i nízkotučné. Velmi zdravé jsou například kaštanové.

Ať už připravujete jakékoli palačinky, lívance nebo placičky, vždy do nich dejte špetku sody a špetku soli. Tím zlepšíte jejich chuť i zásaditost. Pokud nechcete příliš zatížit trávení, připravte si placičky pouze z rostlinných ingrediencí a bez tuku – na teflonové pánvi nebo v troubě. Pokud smažíte na tuku, volte máslo nebo kokosový olej.

Pohankovo-ovesné

Smíchejte 100g ovesné mouky, 30g pohankové mouky, 20g jemných ovesných vloček, lžíci lněného (nebo jiného) oleje, 200ml ovesného (případně sojového, kokosového nebo mandlového) mléka a 200ml vody. Vše promíchejte a nechejte hodinu odstát. Případně si těsto připravte do lednice a ráno už můžete rychle připravit vydatnou snídani. 

Kaštanové

V misce smíchejte 2 hrnky kaštanové mouky, 2 vejce, lžíci másla nebo oleje, hrnek mandlového nebo ovesného mléka, hrnek vody. Pokud nevaříte bezlepkově, můžete přidat také trochu celozrnné špaldové mouky, která těsto lépe spojí. Vše promíchejte a nechejte chvilku odstát. Smažte na pánvi.

Jáhlové

Potřebujete rozvařené jáhly, lžíci olivového oleje, cibuli, mrkev, špaldovou krupici, trochu mletého muškátového oříšku, petrželku a pažitku. Nejprve na oleji orestujte nadrobno nakrájenou cibulku a mrkev. Zchladlé jáhly smíchejte se špaldovou krupicí, olejem, muškátovým oříškem, solí, orestovanou zeleninou a nasekanými bylinkami. Vypracujte tuhé těsto, ze kterého tvarujte placičky. Pečte v troubě.

Ječné

Na ječné lívance potřebujete 2 hrnky celozrnné ječné mouky, 2 polévkové lžíce třtinového cukru (nebo javorový či jiný sirup), 2 lžičky kypřícího prášku, špetku soli, 2 hrnky podmáslí, 2 vejce. Vše postupně smíchejte do hustého těsta. Smažte do zlatohněda po obou stranách. 

Cizrnové

Dostatečně dopředu si namočte a uvařte cizrnu a trochu brokolice. Uvařenou cizrnu rozmixujte, smíchejte s předem namočenými ovesnými vločkami, nastrouhanou brokolicí, troškou semínek (konopná, lněná, chia) a soli. Dle chuti můžete přidat i čerstvou, najemno nakrájenou cibulku. Z těsta tvarujte placičky na plech a upečte.

Květákové

Uvařený květák rozmačkejte, přidejte nastrouhanou cuketu a nastrouhané tofu. Vše promíchejte a přidejte trochu rýžové mouky a trochu kukuřičné strouhanky. Dochuťte solí, majoránkou a česnekem. Placičky smažte na pánvi.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Herec Miroslav Etzler v těžkém stavu. Připojený na kyslíku teď lituje, že se nenechal proti covidu očkovat

Styl

BMI určuje, zda jste obézní, či nikoliv. Podle jednoduchého výpočtu během chvilky zjistíte, jak na tom...

Tech

Používáte na mobilu prediktivní text? Dost možná tím žádný čas neušetříte a při psaní zpráv budete...

Zavřít reklamu