Jedete se zahřát do teplých krajin? Dejte pozor na první dny

První dny v teplých krajích by měly být hodně odpočinkové
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
16. března 2019 16:12 / Pixabay
  0   0
Pokud se chystáte prožít dovolenou v teplých krajích, měli byste si dát pozor na příliš rychlou změnu teplot. Máme podrobnější informace.

Komu by se nechtělo trochu ohřát, když venkovní teploty opět padají dolů a venku fouká studený vítr? Jenže rychlý přelet letadlem do teplých krajů přináší nejeden problém. Především v tom, že naše tělo není aklimatizováno na vysoké teploty.

Aklimatizace

Aklimatizace trvá běžně i řadu dnů. Musíte počítat s tím, že minimálně pět dnů nebudete schopni podávat v nastalém teplu takové výkony, jako jste zvyklí. Na chlazení spotřebuje tělo více energie. I srdce bude namáháno víc, než byste si mysleli. Z toho důvodu je dobré počítat s tím, že uzpůsobíte program své dovolené tak, abyste náročnější výpravy nechali na dobu, kdy už budete aklimatizovaní, nebo když se sníží venkovní teploty. První dny si dejte vysloveně oddechové, relaxujte, koupejte se, a pokud jste přijeli někam vysloveně za pohybovou aktivitou, jeďte na „půl plynu“. Uvidíte, že se vám to vyplatí.

Příprava

Jinou možností je se na zvýšené nároky připravit. To je možné tak, že každý den před odletem strávíte v místnosti, kde bude teplota o něco vyšší, než je teplota vaší cílové destinace. V této místnosti budete provádět pravidelně po několik dnů za sebou cvičení. Pobyt v místnosti by měl trvat alespoň dvě hodiny. Tělo se tak připraví na novou situaci. Podle vědeckých zkoumání jste pak schopni podat až o 6,5 procenta lepší výkon.

Pití a minerály

Další nutností je zajistit si dostatečný pitný režim a přísun potřebných minerálů. Při vyšších teplotách se budete dost potit, což je žádoucí a pomáhá to ochlazovat vaše tělo. Snižují se tak i nároky na srdeční činnost, protože jinak by muselo srdce ochlazovat vše zvýšeným pumpováním krve. Pocení je tedy žádoucí, ale současně se s ním ztrácí z těla sodík a draslík.

To vede ke značným rizikům vzniku vyčerpání, dehydratace a ovlivnění krevního tlaku. Vedle toho se vyplavuje také hořčík a vápník. Můžete tedy očekávat i křeče a další nepříjemné projevy. Nečekejte proto, až se něco stane, ale preventivně pijte nápoje, které obsahují tyto látky, abyste prožili příjemný čas na svých cestách. Více o možnostech doplňování elektrolytů si přečtěte v článku zde.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Jedinečná místa, která byste rozhodně neměli vynechat při návštěvě Maďarska

Dům a zahrada

Solární panel jako jednoduché řešení na chatě bez elektřiny. Postavte si malé zařízení na výrobu...

Bydlení

Čistá voda v bazénu bez chloru. Vsaďte na kyslík nebo polymery

Zavřít reklamu